Eurosport Svenska kommentatorer

Hur är Kent och Peter?

• Antal röstningar
    0
Golddigger skrev:
Själv tycker jag dom är experter på att avbryta/prata i munnen på varandra. Kanske lätt blir så många kommentatorer emellan men av dessa båda är det ingen som ger sig, två munnar som låter samtidigt långa stunder. Tycker också det är otroligt jobbigt när framför allt Kent ska rätta/"mästra" Peter hela tiden.
Håller med!
Otroligt irriterande med en kille som hela tiden ska rätta den andre.
Lite mer ödmjukhet från tråkmånsen så skulle det bli bra.

Är det Peter Dahlbom och Kent Andersson som kommenterar?

Kent:
"Dubbel världsmästare 125cc 1973 och 1974.
1973 efter att ha vunnit fem av sju lopp och varit tvåa i de andra och 1974 efter fem segrar, två andra och en tredje plats på nio starter.

1964 tävlade han för första gången och 1966 kom genombrottet med SM-vinst och det första VM-loppet med femte plats och VM-poäng direkt.

Redan 1969 blev han VM-tvåa i 250cc och året efter totaltrea men det var 125cc som de största framgångarna kom. 32 gånger stod Kent på pallen i klassen och blev totaltvåa 1972 och totaltrea 1975."

Peter:
"1984-1991 Roadracingförare 250cc, EM, NM och SM-serien."

Golddigger skrev:
Tänkte höra vad den breda allmänheten tycker om kommentatorerna Kent och Peter på Eurosports GP-sändningar!
Min egen uppfattning är helt klar - vad tycker ni?

Hoppas inte dom berörda tar illa upp. Blir resultatet gott kan dom ju bara gotta sig, om inte så lägg gärna till konstruktiv kritik så kanske det blir bättre.

Bra eller anus?

Bra....., även om jag somnade efter Rossis vurpa!

Jocke S skrev:
Jag kan inte annat än att hålla med dig!
Fast jag trodde att det var Peter som ALLTID rättar (småpetar) i Kents kommentarer. Säjer Kent att det är 16 grader i luften så måste Peter lägga in att "jag tror det har stigit till 18 nu". Man har svårt att tro att det är vuxna människor. De kunde lika gärna ha varit 10 år.
PS. Är det nån som vet vad de två har kört för MC-klass? De pratar iallafall som de kört nåt nån gång.

Peter har kört omkring på en gammelGixxer en gång i tiden, när åsen hade kvar velodromen, tror jag...
Kent är tvitaktarfantast..

Tycker dom är lite torra alltså, deras skämt är ju inte ens å leka med... Men dom är åtminstone hästlängder bättre än Niklas, satan vilken torr människa(bakom micken, känner han inte privat).
MEN, att kommentera sport i tv/radio är nog långt i från lätt, testa själv på skoj..
Lite mer inlevelse och go, typ, ÅHH såg du den sladden!!!!!! Fy f-- vad han vrider pårullen!! AHHH va brett han går!!!!

hordac skrev:
Är det Peter Dahlbom och Kent Andersson som kommenterar?

Kent:

Peter:
Peter Dahlbom körde 250racer på 80-talet
sen är det Kent Wyrén som är den andre bisittaren, vet inte riktigt vad han körde men han är pappa till Hilmer som kör Superstock 600 nu.

"Dubbel världsmästare 125cc 1973 och 1974.
1973 efter att ha vunnit fem av sju lopp och varit tvåa i de andra och 1974 efter fem segrar, två andra och en tredje plats på nio starter.

Nej du hordac inte den Kent. Han var gäst en gång förra sesången.

Last edited:
southwick skrev:
men for djavulen, sluta kalla det for motoRcross nan gang :mad:

forresten ar Thorleif skon, bara lite senil av all gammal gaffeloljan :yoparty

Jag har bara gjort det en gång men sorry about that! :pannkyss

.

998 skrev:
Jag vet inte hur många av er som hört de engelska kommentatorerna...? Men då hade ni förstått. Jag kan inte fixa in dem längre och det har nästan totalsabboterat GP tittandet!!!!! Tittar utan ljud! Suck!!! :huvet
aa dom gör ju sån enorm skillnad..f-n att man inte kan få in dom längre :huvet

LOTTAK skrev:
Peter Dahlbom körde 250racer på 80-talet
sen är det Kent Wyrén som är den andre bisittaren, vet inte riktigt vad han körde men han är pappa till Hilmer som kör Superstock 600 nu.

Kent körde väl SBK på 80 talet med måttlig framgång , minns han ännu tidigare då han körde Rookie en handmålad GS750 med text Bettanpå tanken :hihi .
Senast var han i farten 04 tror jag på ett ERF gelleråsen på en R6 sa han när jag såg han i sommras.

Hans son heter väl Jimmy wyren ?

Tycker dom funkar kanon bra ihop, va mer kan man begära.
Tänk dig Bo hansson som kommentator. :hihi

2ono skrev:
Kent körde väl SBK på 80 talet med måttlig framgång , minns han ännu tidigare då han körde Rookie en handmålad GS750 med text Bettanpå tanken :hihi .
Senast var han i farten 04 tror jag på ett ERF gelleråsen på en R6 sa han när jag såg han i sommras.

Hans son heter väl Jimmy wyren ?

Tycker dom funkar kanon bra ihop, va mer kan man begära.
Tänk dig Bo hansson som kommentator. :hihi
Stämmer att han heter Jimmy men kallas för Hilmer

Lurch skrev:
Jag tycker de är helt ok faktiskt! En som däremot inte är så bra är han som kommenterar motorcross...

.
Hansen, han är ju hur skön som helst. Ingen ide att ha någon bisittare där, han skulle inte få en syl i vädret ändå. Visser ligen blir det lite fel ibland men jag gillar honom. Vem annars kan säga utan att det låter dumt när någon har totalskrotat och ligger och vrider sig i smärtor: "- Flukta in hojen, ser duktigt begagnad ut nu! Haha! Killen har ju tidigare gått från klarhet till klarhet men ibland måste det kännas lite också!"

Jocke S skrev:
2036916 Jag kan inte annat än att hålla med dig!
Fast jag trodde att det var Peter som ALLTID rättar (småpetar) i Kents kommentarer. Säjer Kent att det är 16 grader i luften så måste Peter lägga in att "jag tror det har stigit till 18 nu". Man har svårt att tro att det är vuxna människor. De kunde lika gärna ha varit 10 år.
PS. Är det nån som vet vad de två har kört för MC-klass? De pratar iallafall som de kört nåt nån gång.
Du har helt rätt, det är jag som blandat ihop dom här båda snackpåsarna.
Lyssnar på deras meninigskiljaktligheter i skrivandets stund... :huvet

Peter och Sandy ihop är nog det enda paret som funkar bra ihop.
Men sandy verkar ju ha fastnat i wsbk-träsket helt.

Funkar bra. Men som vissa säger. De har en hel del felsägningar ibalnd. Men de vet mycket om åkarna iaf :)

998 skrev:
2036909 Jag vet inte hur många av er som hört de engelska kommentatorerna...? Men då hade ni förstått. Jag kan inte fixa in dem längre och det har nästan totalsabboterat GP tittandet!!!!! Tittar utan ljud! Suck!!! :huvet

Instämmer helt, var grymt mycket bättre med dom engelska sån innlevelse :yoparty
fast ändå kul med svenska tycker jag

Stör mig på att de säger fel ofta och att den ena av de två avbryter den andra KONSTANT. Varje gång den ena öppnar munnen - så avbryter den andra och börjar snacka om nåt annat eller rätta den första. Han verkar gilla sin egen röst iaf...

Nä - de får betyg 3 av 10 :hihi

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...