Eurowheels

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Antingen är motorn bytt eller så är numret bortslipat, viktigt är det väl på många sätt, varför är motorn bytt efter endast 1300 mil? Varför nämndes inget om det vid köpet?

Varför nämndes det inte att den är krockad och inlöst av försäkringsbolag? Hur vet du hur långt ett fordon gått när motor och troligen hastighetsmätare är bytt? Priset baseras till stor del på mätarställningen såklart.

Tycker man inte att det stinker om hela skiten så vet jag inte vad som ska behövas för att nåt ska stinka.



Jag är lite nyfiken på vad som hänt i ärendet med eurowheels sista månaden.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag är lite nyfiken på vad som hänt i ärendet med eurowheels sista månaden.

Jag skickade in ett svar på eurowheels svar på min anmälan den 14e december så nu väntar jag på nästa drag vad nu det kan bli, antagligen får jag väl spendera några tusen på en besiktning men jag har egentligen ingen aning om vad som händer för tillfället.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
En eloge till er missnöjda kunder som har gått ut och varnat oss andra!
Kör hårt HELLFIRE! :tummenupp

Har sett ett antal hojar på EW och tyckt att priserna har varit vettiga men nu kommer jag ALDRIG ens se åt en annons från dem plus varna alla mina polare från att köpa hoj där!

Blir så jävla förbannad på alla bedrägerier i hojbranschen!!!
RIKTIGT PISSIGT :mad:
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
En eloge till er missnöjda kunder som har gått ut och varnat oss andra!
Kör hårt HELLFIRE! :tummenupp

Har sett ett antal hojar på EW och tyckt att priserna har varit vettiga men nu kommer jag ALDRIG ens se åt en annons från dem plus varna alla mina polare från att köpa hoj där!

Blir så jävla förbannad på alla bedrägerier i hojbranschen!!!
RIKTIGT PISSIGT :mad:

Man ska kanske vänta på ARN´s beslut innan man dömer men personligen har jag min uppfattning klar oavsett vad det blir.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Och jag har även min uppfattning om vad som pågår där då jag sett att jag inte är den enda kunden med "otur" på köpet där.

Avråder alla att köpa från eurowheels sen en tid tillbaka.
Speciellt om man inte är mek-kunnig och vet vad man ska titta efter så man kan undvika dom mest uppenbara fällorna.

Jag håller fortfarande på dig Hellfire, hoppas det går din väg :)
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Och jag har även min uppfattning om vad som pågår där då jag sett att jag inte är den enda kunden med "otur" på köpet där.

Avråder alla att köpa från eurowheels sen en tid tillbaka.
Speciellt om man inte är mek-kunnig och vet vad man ska titta efter så man kan undvika dom mest uppenbara fällorna.

Jag håller fortfarande på dig Hellfire, hoppas det går din väg :)

Tack för stödet :tummenupp
Inte allt för långt till säsongstart nu men jag antar att den är över redan nu i vilket fall :mad:
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73

Verkar som det. Dock finns fin "actionsport" varken med två eller ett S på företagsfakta.

Tråkigt för hellfire och alla andra(om det är någon) som får sina säsonger förstörda. Förstår inte varför företag håller på så, de kan ju knappast tjäna pengar på sånt här :va


Jag köpte min hoj där och är nöjd hittills iallafall. Hoppas det varar också :Bugar
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Man ska kanske vänta på ARN´s beslut innan man dömer men personligen har jag min uppfattning klar oavsett vad det blir.

Om de inte är seriösa så spelar inte beslutet någon roll egentligen då de endast är rekommendationer. De seriösa rättar sig efter ARN:s belut men de oseriösa struntar i dem. Endast domstol kan tvinga företaget (och Kronofogden i de fall det är aktuellt).

Att gå ut och varna sina hojbröder publikt är nog det som slår bäst om företaget är oseriöst.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Är det bara kraschade mygelhojar dom har eller finns det skapliga med? Är intresserad av K5:an dom har. Nån som kollat på den? Risken att bli lurad av en privatperson är ju ganska stor med, nu är man ju förberedd och går igenom maskinen med lupp.
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Är det bara kraschade mygelhojar dom har eller finns det skapliga med? Är intresserad av K5:an dom har. Nån som kollat på den? Risken att bli lurad av en privatperson är ju ganska stor med, nu är man ju förberedd och går igenom maskinen med lupp.

Finns nog skapliga där med. Men tänk på att de flesta är från helvetes landet Storbritanien där allting rostar och kör med "fel" längdenheter .
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Verkar som det. Dock finns fin "actionsport" varken med två eller ett S på företagsfakta.

Actionsports var ett företag som från början låg i Valskog, sedan flyttade de in till Köping. För några år sedan Köptes de upp/slogs samman med Eurowheels.
Minns inte de exakta detaljerna, men på ett ungefär så ligger det till. Så de har nog levt under namnet Actionsports även tidigare.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Finns nog skapliga där med. Men tänk på att de flesta är från helvetes landet Storbritanien där allting rostar och kör med "fel" längdenheter .

Jo men ser man cykeln så får man ju direkt en känsla av hur den är. Rost är ju ganska lätt att upptäcka. Likaså om den är hemmameckad med runddragna skruvar osv. Tänkte mer om dom satt i system att köpa olyckshojar och laga upp eller liknande.
 

fredda78

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Storfors
Hoj
Fazer 600 -01 micron slip-on
Det ska ligga någon liknande mc firma i samma håla. Där var det skabbigaste ställe jag varit på. Lite synd att det ska kännas som att man går på loppis när man vill kika på eventuella köp...

de två hojbutikernas ägare är BRÖDER så nog ser man likheten....
 

fredda78

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Storfors
Hoj
Fazer 600 -01 micron slip-on
Hej
Det är ju alltid så att inte alla kan vara nöjda men om man inte ens hör av sig till oss innan man gnäller på nätet är det inte så lätt. Vårt telefonnummer är 0581622003

En del hojar som vi har som är i nyskick kan det komma en kund och tycka att det va det värsta man sett och efterföljande kunder frågar om den är ny så alla tycker ju olika. Om man kommer och tittar på en hoj som är 10-15 år gammal och förväntar sig att den ska vara som ny är man väl kanske ute och cyklar, en repa finns ju nästan på alla hojar.

Givetvis så händer det att vi får hem hojar som inte är så fina, men så är det väl för alla antar jag.

Vi har hojar från 1990 fram till nu så det klart att det i varierande skick.

Vi lämnar 3 månaders garanti på alla hojar och det brukar vi vara väldigt generösa med även efter garanti tiden.

Varför kan man inte ringa oss istället för att när man köpt en hoj här och man inte är nöjd gå ut på internet och gnälla.?!?!?!

Vi säljer ca 300 motorcyklar/år och vi har mycket nöjda och återkommande kunder.

Att vi importerar vår mc gör vi ingen hemlighet av det står på vår hemsida dessutom heter vi eurowheels.


Eurowheels startade år 2001, med att importera motorcyklar i mindre skala. Vi har sedan arbetat fram ett antal mycket goda kontakter som levererar fina motorcyklar.
Eurowheels levererar numera motorcyklar till hela Sverige från Ystad i söder till Kiruna i Norr. Största kundkretsen finns i Mälardalen.

Hemsidan byggs och underhålles av en person som från början var en återkommande kund. Alla som säljer har ett gediget motorcykel intresse så provkörningar utföres mycket grundligt.

Utvecklingen av verksamheten fortsätter, vilket snart kommer att visa sig, titta gärna in på hemsidan då och då för att se våra kommande aktiviteter.

Genom brett sortiment och kunnig personal, kan vi förse de flesta med en passande modell.

Ha ha ha ha, vilket säljsnack, 50 % av texten är ju kopierad från er hemsida " om oss "
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Actionsports var ett företag som från början låg i Valskog, sedan flyttade de in till Köping. För några år sedan Köptes de upp/slogs samman med Eurowheels.
Minns inte de exakta detaljerna, men på ett ungefär så ligger det till. Så de har nog levt under namnet Actionsports även tidigare.

Ungefär som Fantomen då, alltså Christopher Walker är samme man som Fantomen.

Tack för ett utförligt svar förresten.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Det jag kan se på bilden är att styrändan saknas vid gashandtaget.. Så det är väl bara syna ordentligt om du åker o tittar på den..

Är det bara kraschade mygelhojar dom har eller finns det skapliga med? Är intresserad av K5:an dom har. Nån som kollat på den? Risken att bli lurad av en privatperson är ju ganska stor med, nu är man ju förberedd och går igenom maskinen med lupp.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Det jag kan se på bilden är att styrändan saknas vid gashandtaget.. Så det är väl bara syna ordentligt om du åker o tittar på den..

Kolla ställen du normalt inte tittar på också, även ram och motornummer och är den engelskimporterad så kolla för allt i världen det engelska reg. numret på autocheck om du får tag på det, fråga kanske, hade jag ens kommit på tanken hade det inte blivit någon affär.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Men jag fattar inte ens att du överväger att gå dit efter att ha läst den här tråden.....:pucko
Jag kan som sagt inte rekommendera någon att handla hoj från dom.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top