Liten uppdatering.
Har varit och kollat lite hojar nu, renodlad sportis kanske är lite väl extremt ändå med tanke på både sittställning och försäkring
Provade mt09 ytterligare än gång i veckan med ett välljudande akra på, kändes lite oklar på något höger.
Kanske är mitt minne ganska kass men det kändes som om det var snäppet bättre vrid i min street triple men ser ju inte alls ut så på papper.
Tyckte man fick vålda på bra för att det skulle röra sig ordentligt.
Hoppade sedan på en mt10 och blev väl smått förälskad måste jag säga.
Såå tillbaka på ruta noll
Körde du den i "rätt" läge? I B-läget är MT-09 seg som sirap.
Motormässigt ingen större skillnad, snarare blir -06 lite tyngre samtidigt som den får lite annat utseende och andra uppdateringar. 04-05 är den lättaste generationen 750 liksom 06-07 är de lättaste 1000.Ducati streetfighter är ruggigt vacker!
En fråga jag har ang. gsx-r 750.
Är det något rejält lyft från k5 till k6 ?
Av vad jag har läst så upplevs den "gamla" k5:an som större och därav lite bekvämare för längre sträckor, samt att den skulle ha lite bättre botten.
Ligger det något i detta ?
Att provköra allt blir svårt tyvärr men tack för alla svar!
Är det flera som tror att en 750 är lite för snäll för gatan ?
Är verkligen ingen kurvfantom utan uppskattar snarare lite extra stabilitet i rak kurs och tänkte att 750 passar in fint där mellan 1000 och 600.
Nej, snarare begriper jag inte vad man ska ha en 1000-klubba till. Förutom känna sig häftig då. Ingen chans använda den vettigt, bryr man sig inte om det så för all del.Att provköra allt blir svårt tyvärr men tack för alla svar!
Är det flera som tror att en 750 är lite för snäll för gatan ?
Är verkligen ingen kurvfantom utan uppskattar snarare lite extra stabilitet i rak kurs och tänkte att 750 passar in fint där mellan 1000 och 600.
Nej, snarare begriper jag inte vad man ska ha en 1000-klubba till. Förutom känna sig häftig då. Ingen chans använda den vettigt, bryr man sig inte om det så för all del.
750n har 150 hk, det räcker och blir över. Den går betydligt lugnare än en 600 faktiskt. Andra hojtyper som Bandit, ZX, FZ har ju lite annan trimning av motorn så det är inte jämförbart. Min R1 går bara bana/race och det finns anledning till det. Världens tråkigaste hoj på krokiga favoritvägen... Om man inte börjar på dubbla skyltarna!
Du har släkt som jobbar i begravningsbranschen? Eller gör det själv, rentutav? ?Lekfaktorn är större. 1000 kubikare är betydligt lättare att plocka upp på bakhjulet. Speciellt vid lägre varv. Sen vill mycket ha mer..såklart det är roligare med mer hästar oavsett hur mycket man har. Majoritet kör trots allt på gata o gillar att då o då brassa satan rakt fram. Vem har sagt att man måste kunna stämpla fullt i 90 graders kurvor för att "få" äga en 1000cc. Sen dör de flesta i kurvor...kör man lugnt i kurvor o gasar på när det blir rakt så lever man längre. Om man nu hinner sakta ner till kurvan dyker upp =P
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |