Värt att nämna igen innan man börjar riva hela motorn är Busabergs tips.
Byt kylarlock till ett som öppnar vid högre tryck, de är ju ett vanligt enduroknep för att förhindra övertrycksförlust av kylvatten.
Xr 650r tryckte över i skogen med 0,8 bars lock men inte med 1,3bars lock.
Jag rek även watervetter eller Motuls Mocool i bef kylvatten. Men obs minimera procenten glykol till minsta möjliga om man häller i dessa ytspänningsreduserarna för då blir de effektivare.
jag körde det på min Turbo xr och jag kör de i alla våra skotrar. De sänker absolut inte tempen så mycket som de skriver typ 15c men jag kunde se 5c rakt av när jag körde utan termostat test före och efter Watervetter. De vtestet va het utan glykol dessutom så va glad om de sämker 3c. Jag kör Motul Mocool i skotrarna med de har termostat så jag vet inte va de gav + att de har 50% glykol i sig också. 1-3grader sänkning gör underverk på skotrarna för om jag kan sänka 3 grader från 55-52 c så får jag 5-6 hk mer effekt. Polaris pro rmk sänker nämligen tändningen från 55c+ den går bara sämre o sämre ju hetare de blir