Eventuellt Bobber bygge - Frågor

Yamahacustom

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Yamaha XVS650 Dragstar
Hej igen!

Har letat hojjar nu ett tag och kanske hittat en lovande Honda shadow 99'a. Det jag undrar över är om 99'erna är helfordonsgodkända? Har hört olika svar här o där så jag undrar nu hur jag får reda på detta för att vara säker.

Tribalj*vel

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Hoj
-?? Suzuki GSX-R1100(Blandras)
Lite sent svar men skriver det iallafall.. Är cykeln tillverkad efter 17 Juni 1999 är det lite hårdare regler vad jag vet men är osäker på om det var då dom blev helfordonsgodkända.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Sicken flax jag hade då, då ramen e kapad på min, min va första ggn i trafik 1999-05-05, men dom sa inget på Sbp sist jag va där...

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Lånar tråden lite.
Har ev. ett bobber bygge på gång med min 1600 Wildstar -03.
Det som jag tänkt göra är enkelskiva fram, Solosadel, Aphäng, Sportster tank, köra utan framskärm. (den ska monteras som bakskärm).
Går hojen igenom besiktningen så?
OM inte. vad krävs för att regga den som ombyggt fordon? Axelavstånd, rake?
Hojen är ju idag godkänd för en passagerare. i framtiden lär väll ingen kunna sitta i bak hur blir det då med besiktingen?

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
Det enda som kanske skulle kunna gnällas på är enkelskivan, men det är ju inte troligt att dom märker skillnaden över huvudtaget. Jag har byggt bobber på vn 800 och det finns ingen chans i världen att kunna skjutsa på den, men besiktningen sa inget om det.

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
lånar tråden lite:)

håller på att bygga bobber på min honda shadow -88, men hittar ingen passande solo sadel som faller mig i smaken! är det någon här ute som vet vart man kan få tag på lite större utbud på solo sadlar eller har någon mall på en egen byggd?

MVH Fredrik

Erlingsson

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2012
Hoj
-97 Suzuki bobber
Lyfter denna tråd. Ska börja bygga en bobber av en Suzuki ls 650. Var inne och kollade på solo sadel på bikeline.

Tänkte höra om någon kan säga bu eller bä om dom billigare sadlarna vs dem dyrare. Svårt att säga vad som är skönt att sitta på då man tittar på.

Är det universal fäste på alla sadlar ?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...