Exakt vad behövs för att göra en fajtoor av min båge..

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Som rubriken säger, vad behövs?

Alltså, lite konkret vad behövs och var skaffar man det?

Har haft lite planer på det ett bra tag, men känner att jag inte vill trixa med en fin hoj....

Men om jag nu klotar, då är valet enkelt....

vad behövs rent konkret? inte bara styre, skärm och längre bromsslangar... utan vilket styre? vad behöver man för att fixa på styret? mm....

Mvh Mattias

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Briljanto skrev:
2378768
vad behövs rent konkret? inte bara styre, skärm och längre bromsslangar... utan vilket styre? vad behöver man för att fixa på styret? mm....

jadu, beror på vad du ska bygga för sorts fighter.. det finns helt sjuka mängder av olika syren, mätare, rövar, blinkers, speglar, magkåpor.. det går inte att säga vad exakt du bör ha, spec inte med så lite som du berättat.. är du miljonär, student, svensson ? sånna saker gör ju att man får anpassa sig till vad det blir för bygge..
lycka till iaf :)

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
alla styren funkar.. crossstyren med eller utan fågelpinne är vanligast.. men dragstyren m.m. finns med...
annat lyse kan behövas.. och längre gas och kopplingsvajer (du har redan nämnt bromsvajer)
sen.... STYLING inom din ekonomi!!! :D

Briljanto

Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
fahrenheit skrev:
2378820 alla styren funkar.. crossstyren med eller utan fågelpinne är vanligast.. men dragstyren m.m. finns med...
annat lyse kan behövas.. och längre gas och kopplingsvajer (du har redan nämnt bromsvajer)
sen.... STYLING inom din ekonomi!!! :D

Oki, alla styren funkar.. men hur fäster man dem? verkar ju vara knepigt at borra i kronan? är det antingen borra eller ny krona som gäller?

Tack för svaren!

mvh Mattias

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Briljanto skrev:
2381780 Oki, alla styren funkar.. men hur fäster man dem? verkar ju vara knepigt at borra i kronan? är det antingen borra eller ny krona som gäller?

Tack för svaren!

mvh Mattias

Har haft borrade kronor på båda mina fajters och har funkat fint hitentills, kolla upp tråden Wiseguy har om sin förstärkta krona (finns länk i hans byggtråd) och kör likadant, så jag har gjort på min cbr900rr som jag har nu. köp raisers och crossstyre (föreslår fatbar då det håller bättre vid eventuell nerläggning, pressade stålomspunna går på runt tusingen (finns där dom säljer hydralslang) och sen är det bara leta ny kopplingsvajer och ev. nya gas vajrar. De två sistnämnda är bara att ta med sina egna saker och åka till ngn mc firma o kolla ut likadana fast längre.

Billiga raisers+styre www.crossbolaget.se 1095skr för båda tror jag, finns billigare men CB är riktigt bra att ha o göra med så jag håller mig till dem.

Godis Kungen

Godis är bra för mig (SÄKERT)
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Hmmm, Jag bytte inte min koppling och gasvajer
Nytt lyse nya blinkers och ny mätare sen är ju styre en självklarhet orginal är ju inte så fräckt !! :)

Sen som alla andra säger vad har du för ekonomi jag har byggt min lite billigt och så funderar man under tiden på färbättringar och så köper man nya delar allt efter som det är ju en del av tjusningen att knåpa tycker jag iaf.
man får göra lite egna lösningar oxå med fästen och så.

Här e en bild på min thundercat det som blev kvar av den !! :va
För jag antar att det är en sån du har. :arsele

Bifogat

• Bild 021.jpg
    Bild 021.jpg
    68.2 KB · Visningar: 54
  • Bild 028.jpg
    Bild 028.jpg
    84.9 KB · Visningar: 59
  • Bild 027.jpg
    Bild 027.jpg
    73.5 KB · Visningar: 55

Briljanto

Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Godis Kungen skrev:
2382012 Hmmm, Jag bytte inte min koppling och gasvajer
Nytt lyse nya blinkers och ny mätare sen är ju styre en självklarhet orginal är ju inte så fräckt !! :)

Sen som alla andra säger vad har du för ekonomi jag har byggt min lite billigt och så funderar man under tiden på färbättringar och så köper man nya delar allt efter som det är ju en del av tjusningen att knåpa tycker jag iaf.
man får göra lite egna lösningar oxå med fästen och så.

Här e en bild på min thundercat det som blev kvar av den !! :va
För jag antar att det är en sån du har. :arsele

oj. Din blev ju hur fin som helst! typ så jag tänkte göra, fast kanske en r6/r1 bakdel....

Hur lång tid tog det?, vad kostade det?

Lackat ramen svart, vad kostade det?

Mvh Mattias

Ghandi: TACK.. ska gå in och kolla sidan mm....

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Briljanto skrev:
2382265 oj. Din blev ju hur fin som helst! typ så jag tänkte göra, fast kanske en r6/r1 bakdel....

Hur lång tid tog det?, vad kostade det?

Lackat ramen svart, vad kostade det?

Mvh Mattias

Ghandi: TACK.. ska gå in och kolla sidan mm....

Hmm, jag har dålig koll på tiden men typ en vinter och jag pulverlackade ramen och det kosta mig 1500:- blev nog lurad man kan nog få det billigare men va lite stressad tjejen ville att hoj delarna skulle ut ur lägenheten :tummenupp

men då va den ju i smådelar, om man bara gör om den lite utan att lacka ram osv så tar det väll en månad eller 2 om man kan lite och inte tok skruvar.
Jag funderade oxå på en sån bakdel men sen har jag lite andra planer nu hahaha.
får väll se om jag gör det i vinter.

Men som sagt bygg om lite i taget och känn på det för man kommer på nya saker man vill göra hela tiden.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Godis Kungen skrev:
2384772 Hmm, jag har dålig koll på tiden men typ en vinter och jag pulverlackade ramen och det kosta mig 1500:- blev nog lurad man kan nog få det billigare men va lite stressad tjejen ville att hoj delarna skulle ut ur lägenheten :tummenupp

men då va den ju i smådelar, om man bara gör om den lite utan att lacka ram osv så tar det väll en månad eller 2 om man kan lite och inte tok skruvar.
Jag funderade oxå på en sån bakdel men sen har jag lite andra planer nu hahaha.
får väll se om jag gör det i vinter.

Men som sagt bygg om lite i taget och känn på det för man kommer på nya saker man vill göra hela tiden.

Tokskruvade från ca 16:00 till 24:00 4 dagar sen var min körbar :)
Fajter är inget som ska gå snabbt, du bygger om/utvecklar hela tiden saker och ideer som man sitter och grubblar på.

Godis Kungen

Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
ghandi skrev:
2384829 Tokskruvade från ca 16:00 till 24:00 4 dagar sen var min körbar :)
Fajter är inget som ska gå snabbt, du bygger om/utvecklar hela tiden saker och ideer som man sitter och grubblar på.

Exakt det är ju så¨det är jag har massa ideer men inte riktigt med tid.:arsele

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Hoj
-07 KTM SuperDuke
Jag har massa ideer o ganska mycket tid men inga pengar :mad:
Var var det du lämnade in hojjen för lackning? ska kanske lacka om min tank, hade en jävla tankväska som har repat den på sina ställen.
Ha det o lycka till med bygget Briljanto

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...