tobbeviking skrev:Jo vi menar nog samma sak, men självcirkulationen som blir i en motor är närmast obefintlig och du har överhettning som ett brev på posten.
//Tobbe
Oljekylt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tobbeviking skrev:Jo vi menar nog samma sak, men självcirkulationen som blir i en motor är närmast obefintlig och du har överhettning som ett brev på posten.
//Tobbe
Bakfull, he he du svalde själv va?vågen skrev:nu förstår jag inte hur du menar... Men jag är bakfull, luktar konstigt och har precis ätit en måltid tortellini a'la grande så nu är jag jobbigt mätt också.
F*n vad jobbig du är nu!vågen skrev:Oljekylt![]()
![]()
Vissa system har packningar så att de "ska vara" täta.philsson skrev:det har ett ventilationshål för att hålla trycker nere just för att när vattnet blir varmare så måste luften som där finns ut ur kärlet så vattnet kan komma in.
Som redan skrivits så fungerar det inte om det se ut som bild 2. Men om anslutningen sitter under, eller har ett "sugrör" i kärlet fungerar det. Då blir nivån i kylaren i nivå med nivån i kärlet. Nivå, nivånivå, nivå.philsson skrev:Då ser jag ingen logik i att kärlet sitter så lågt.
Ang TDRen så påstår han att hans kylare ständigt blir till 1/3 full när han kört ett tag. Kan detta vara en förklaring på varför den "tömmer sigsjälv"?.
Det finns säkert nån logisk förklaring.Bearing skrev:Vissa system har packningar så att de "ska vara" täta.
Som redan skrivits så fungerar det inte om det se ut som bild 2. Men om anslutningen sitter under, eller har ett "sugrör" i kärlet fungerar det. Då blir nivån i kylaren i nivå med nivån i kärlet. Nivå, nivånivå, nivå.
Fast om det är tryck i kärlet borde ju nivån i kärlet kunna vara lägre än i kylaren.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |