Explosionshämmande material i tanken?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Är det inte smidigare att trycka i det underifrån? hålet pumpen sitter i är ju ganska stort.. Så har iaf jag gjort

Ja, det är enda sättet att göra om man vill ha riktiga bitar i tanken.
Jag har inte sett några fällningar av tankfoarm men det betyder inte att det inte existerar. Kanske ett filter på insidan av tanken innan pumpen är en bra ide?

sandstream

Guest
Men den däringa foamen, efter ett tag så sätter väl den igen filter mm efter vad jag har hört. Stämmer? Stämmer ej?
Sitter och mailar med Greven och enligt honom ska det inte vara några problem om man lämnar lite utrymme runt soppapumpen. Eventuellt kunde soppamätaren visa lite fel om foamen kommer för nära pumpen.

Enligt honom går det i 10 st block i en normal tank om man vill men det räcker med 6 st och man gör enklast i att trycka i dem underifrån.
Synd att det inte finns HD sändningar av MotoGP, eller tur för Sandis för då hade han haft fullt hemma varje söndag. :D
[OT]
Med tanke på hur grymt fotbolls VM var i HDTV (och då såg jag ändå 1920 x 1080 sändningarna på en 1280 x 720 projektor) längtar jag verkligen tills MotoGP börjar sändas i HDTV och kan tas emot i Sverige. Hade en 1080-projektor hemma för ett tag sedan och kollade HD-klipp från F1-depån, helt makalöst bra!
[/OT]

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...

[OT]
Med tanke på hur grymt fotbolls VM var i HDTV (och då såg jag ändå 1920 x 1080 sändningarna på en 1280 x 720 projektor) längtar jag verkligen tills MotoGP börjar sändas i HDTV och kan tas emot i Sverige. Hade en 1080-projektor hemma för ett tag sedan och kollade HD-klipp från F1-depån, helt makalöst bra!
[/OT]

[OTfråga]
Menar du att det spelar det någon roll vad insignalen är när du kör på en projektor som bara klarar av 1280 720?
Och jag har svårt att se att vuxna män som jagar en boll kan vara "grymt" men GP och Superbike i 1080-format måste fullkomligt rocka! Finns det några planer på att sända det?

sandstream

Guest
[OTfråga]
Menar du att det spelar det någon roll vad insignalen är när du kör på en projektor som bara klarar av 1280 720?
Vad jag menade var att jag inte såg det i full upplösning. 1080-signalen (1920 x 1080) skalas ner till 720 (1280 x 720) vilket innebär sämre upplösning, och ändå tyckte jag att det var grymt bra. Och med grymt menar jag inte fotboll som sport utan bildkvalitén.
Med en 1080-projektor och material filmat i 1080p blir det helt sagolikt oavsett vad man tittar på.
Och jag har svårt att se att vuxna män som jagar en boll kan vara "grymt" men GP och Superbike i 1080-format måste fullkomligt rocka! Finns det några planer på att sända det?
Jag har inte läst eller hört något om MotoGP i HD-format men engelska BBC (BBC 2 sänder MotoGP) ligger långt fram med HDTV så det är nog bara en tidsfråga inna det kommer.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Sitter och mailar med Greven och enligt honom ska det inte vara några problem om man lämnar lite utrymme runt soppapumpen. Eventuellt kunde soppamätaren visa lite fel om foamen kommer för nära pumpen.

Jag tryckte i ett antal block men försökte få dom att inte ligga just där den dumma armen till soppamätarn sitter... Funka bra tills jag körde lite på bakhjulet, så nu blinkar tanklampan hela tiden...

Jobbigt att inte ha tankmätare... Får bli att göra om och göra rätt...

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Hur mycket måste det vara då?? Nån som vet?? Jag har i min tank redan, men det är inte riktigt fullt :va

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kan tillägga att den där foamen är typ vanlig akvarie filter-foam.
Om ni tycker det6 är roligare o leka med sax och skalpell

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Är det materialet bensintåligt? :va

Nja till en viss del.
Det är ju inte vatten tåligt heller men andvänds ju till akvarier för absorbtions förmågan.
Skall till och byta nu, blir till o sno ifrån mina stackars firrar de får vänta några månader innan de får nytt filter:tummenupp

Det är väl inte annat tankfoam heller.... Har tittat i tankar som har ett par år på nacken och dom brukar va rätt smuliga och tråkiga!

Precis:)
Byt ofta inte kul att ha plast i motorn!

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men den däringa foamen, efter ett tag så sätter väl den igen filter mm efter vad jag har hört. Stämmer? Stämmer ej?

Jag har också hört det. Om man byter ofta kanske det är bättre? :va

Jobbigt att behöva byta soppafilter hela tiden...

Är det bara ett rykte eller sätter det sig verkligen..?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag har också hört det. Om man byter ofta kanske det är bättre? :va

Jobbigt att behöva byta soppafilter hela tiden...

Är det bara ett rykte eller sätter det sig verkligen..?

Japp det kan sätta sig.. Men det tar nog ett år eller två.. Det är heller inte svårt att rengöra...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning