haha nänä.. oroa dig inte.-Och när köparen börjar svamla om paypal och transportföretag så är cirkeln sluten...
Om han är skriven i Sverige utanför Borås måste det enklaste för dig väl vara att du säljer den till honom och han exporterar den till Holland.
Nån som kan räkna ut
varför en person skriven i Sverige vill köpa en hoj av en annan person skriven i Sverige och vill att säljaren sköter exporten till Holland ?
Det finns inte längre - men om det gjorde det, varför skulle isåfall TS hjälpa köparen att skattefiffla?Det är för att om man har fler än sex fordon registrerade på själv och sålt dem vidare inom ett år betraktas man som bilhandlare och blir beskattad som det också. Så var det förr men det kan ha ändrats.
Vem säger att TS är medveten om att han hjälper köparen att fuska med skatten?Det finns inte längre - men om det gjorde det, varför skulle isåfall TS hjälpa köparen att skattefiffla?
Jag kan inte se någon som helst anledning till varför en person som är skriven och bosatt i Sverige inte kan ta ägandet, och sedan fixa med exporten själv.
Någonting stämmer inte - stort eller litet.
Visst kan en swishbetalning backas. Exempel.OBS. En banköverföring går att backa om den sker ett tag innan banken kör sina transfers.
En Swishbetalning kan aldrig backas.
Jag har testat och fått det verifierat av banken, efter en del tjafs då de inte ville erkänna att det går att göra en banköverföring som säljaren ser och sedan backa.
Tror att det där varit upp tidigare, och jag synar det.Visst kan en swishbetalning backas. Exempel.
1:a steget var att Bill Blåsning presenterade sig som ny kund i en bank ute på landsbygden (ska köpa sommarställe i trakten och vill ha ett lokalt bankkontor) med falskt körkort och öppnade bankkonto som Kalle Knös. Nästa steg var att Bill Blåsning skaffade sig mobilt Bank-Id för Kalle Knös med hjälp av banken på landsbygden. Banken på landsbygden skickade givetvis alla papper hem till Kalle Knös. Men eftersom Kalle Knös var på utlandssemester så var det lätt för Bill Blåsning att ta hand om allt som kom i brevlådan från banken på landsbygden.
Och nu med Mobilt Bank-Id som Kalle Knös hade Bill Blåsning tillgång till alla Kalle Knös pengar på alla andra banker som Kalle Knös har.
Så nästa steg var att spana in en snygg bil. Åka till Bilsäljaren, swisha över Kalle Knös pengar till Bilsäljaren som glatt släpper iväg bilen.
Köpt av Kalle Knös.
Men Kalle Knös märkte ju att nått är fel, kontaktar polisen och sin bank. Kalle Knös bank med polisanmälan kontaktade Bilsäljarens bank som genast skickar tillbaka de swishade pengarna till Kalle Knös konto.
Nästa steg var att polisen hämtade in Bilsäljaren till förhör.
Bilsäljaren var misstänkt för Identitetskapning och stöld(?) av Kalle Knös pengar.
Och när Bilsäljaren väl lyckats övertyga polisen om att han är helt oskyldig.
Så var Bilsäljaren utan både de swishade pengarna och bilen.
Bilsäljaren hade blivit bedragen, Bedrägeri.
Detta har redan hänt. Här i Sverige. Vet inte om de någonsin fick tag i Bill Blåsning.
Eller om Bilsäljaren fick tillbaks bilen.
Har i varje fall inte sett det i media.
Så få brott klaras upp
Vardagsbrott är de vanligaste brotten i Sverige. Men endast vart sjunde klaras upp. Det visar SVT Nyheters kartläggning. Och över hälften av dem skrivs av innan någon utredning ens har inletts.www.svt.se
Men den som söker finner kanske ovan exempel
https://www.qwant.com/?q=svischbedrägerier&t=web
Håller med, Bank-ID är ju ett system som inte hanteras av en lokal bank utan ett helt eget system.Tror att det där varit upp tidigare, och jag synar det.
Ingen bank skickar tillbaka pengar på detta sätt.
Så källa på det.
Visst kan du bli ID kapad, men det där förloppet kan man glömma.
Kalle Knös kommer däremot att ha ett helsike, och få brottas både med banken och försäkringsbolag.
Så, gärna en källa på det där.
Jag tror inte så mycket i denna fråga, eftersom både min son och min svägerska jobbar i bankvärlden.hannuse citat: Ingen bank skickar tillbaka pengar på detta sätt. slut citat
Så du tror att en kriminell som lyckas identitetskapa dig kan glatt behålla dina pengar som han fört över till sitt bankkonto ?
gundj citat:
Håller med, Bank-ID är ju ett system som inte hanteras av en lokal bank utan ett helt eget system.
Så det kvittar i vilket bankkontor du ber om det så kollas det om det redan finns. slut citat
dvs om det inte redan finns Mobilt Bank-Id, så inga problem för bedragaren att skaffa Mobilt Bank-Id......
Jag har själv inte Mobilt Bank-Id för när jag läste användarvillkoren för min nyinhandlade Android där Google förbehöll sig rätten att ladda hem och dela med sig en rad grejer på min mobil men ej begränsat till detta. Så började jag må illa och accepterade inte EULA.
Skulle jag acceptera hemlig avlyssning, hemlig filmning och att Google fick tillgång till mina offerter, mina kunder affärshemligheter o.s.v. Icke.
Så jag accepterade inte EULA och den mobilen en Garmin Asus har bara använts som navigator.
Men hur många här har läst EULA för sin smartfån ?
Jag ringer för några år sedan min särbo som sitter med Android plattan och är inne på Facebook. Hon tar sin mobil och börjar prata med mig.
Då ser hon till sin stora förvåning att allt hon säger till mig skrivs ut på Androidplattan i Facebook.
Dvs Facebook avlyssnar henne och i Facebookservern översätts det talade ordet till bokstäver som skrivs ut på hennes platta.
Men så kan det väl inte gå till, att man är avlyssnad ? Jo då även när man inte är inne på Fejjan....
Läste det här i papperstidningen VI för ganska prick ett år sedan.
https://vi.se/artikel/sNZvng94-aNZvnXZx-f3f0d
Tänkte komma till det ämnet-Och när köparen börjar svamla om paypal och transportföretag så är cirkeln sluten...
WR200R finns tydligen inte i Holland.Vad är det för exotisk hoj du säljer som inte går att köpa i Holland?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|