Expressen: Vansinnigt roligt gjort!!

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Vilken hjälte! :lol

Fan, jag skulle ha verkligen /¤!("/#)&¤)&(=){$ honom!! :mad :hihi

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
...sorgligast var att han inte fattade att hans 100% raggare T-shirt hade symbolen för Sydstatsflaggan, dvs någonting som står för svunna tiders "storhet" - ungefär som en Nazist-symbol. I USA är dock ingen av symbolerna förbjudna att bära. Beklämmande att man i Sverige använder sydstatsflaggan helt utan urskillning, däremot i USA är man en verkligt extrem (rasist) om man visar upp sig med den symbolen. Dvs, den symbolen syns oftare i Sverige än i USA. Sista staten att banna den symbolen (som state-flag) var Georgia, förr-förra året.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Haha...fan vad taskigt!
Fan vad kul att vara skolfotograf, tänk att sitta och retuschera bort folks kläder och liknande, tråkigt paff man skulle bli om man såg sig i skolkatalogen med klänning och en lång penis hängande till golvet :rofl

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
andersbrink skrev:
...sorgligast var att han inte fattade att hans 100% raggare T-shirt hade symbolen för Sydstatsflaggan, dvs någonting som står för svunna tiders "storhet" - ungefär som en Nazist-symbol. I USA är dock ingen av symbolerna förbjudna att bära. Beklämmande att man i Sverige använder sydstatsflaggan helt utan urskillning, däremot i USA är man en verkligt extrem (rasist) om man visar upp sig med den symbolen. Dvs, den symbolen syns oftare i Sverige än i USA. Sista staten att banna den symbolen (som state-flag) var Georgia, förr-förra året.

Det är väl inte helt omöjligt att killen faktiskt är rasist?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Grabben har ju helt rätt, smygmoralism är bland det värsta jag vet!. Vi har väl för faan yttrandefriet så om någon stör sig på budskapet så är det väl deras problem?. jag kan föresän sätta pengar på att dom lät andra ungar ha på sig osakligt komunistpropagande som Che Guevarra och CCCP tröjor!. Vill jag har en tröja som det står "JAG ÄR HEROINIST/VÅLDTÄCKTSMAN/NAZIST" på så är det min sak och den jävla smygfaschist som motsätter sig sådana friheter skulle jag gladeligen skära halsen av. :mad:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
En liten vink kan ju vara svenska flaggan som draperar väggen bakom grabben. Den typen av pojkar brukar ju gilla såna draperingar. Själv föredrar jag tapeter med enstaka tavlor :)

Micke_Lindstrom skrev:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Micke_Lindstrom skrev:

Spelar ingen roll, är man så inskränkt och dessutom vill skylta med det så är det tragiskt, men man måste HA RÄTTEN ATT GÖRA DET om man vill!. Se filmen om Larry Flynts liv ni som inte gjort det, den får det verkligen att vändas i magen när man ser hur han får kämpa för grundläggande demokratiska rättigheter som yttrandefrihet(förvisso i USA, med Sverige är inte långt efter när ungar t.ex inte får ha på sig tröjor med svenska flaggan).

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
CCCP = CoCos Cula Päron Inget annat. :mattias

Jag tycker det var roligt gjort, lite taskigt och lite fel ...men änd roligt :rofl

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
I mitt plugg va det en kille som stog utan t-shirt, då retuscherade de bort båda bröstvårtorna på honom så han såg helt sjuk ut.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Micke_Lindstrom skrev:

Det får han väl vara (för mig iaf), men inte på skolkortet - enligt skolans regler (vad jag kunde läsa mig till av tidningsartikeln). Bråka om just det kunde han gjort _innan_ kortet togs, inte efter. Han kan ju börja bråka NU om just det tills nästa gång det ska tas ett skolfoto.

Men jag tror knappast att skolans regler om att inte tillåta rasistisk propaganda på skolfotot kommer att lättas upp. Tror du? Well, nu var det inte direkt till dig jag ställde frågan - det är fler här som tror att den typen av åsiktsfrihet är lämpad i alla sammanhang och tillfällen. Är det lämpligare att ha en T-shirt på sig som det står "Brudar gillar att tas med våld" eller "Svartnegrer ut ur Sverige"?

<edit>Vad anser ni om klasskamraternas rätt (och vilja) att inte vilja bli förknippad med en annan persons personliga åsikt - i det här fallet en olaglig handling eftersom man mycket väl skulle kunna ta upp det i domstol som hets mot folkgrupp. </edit>

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Blip skrev:
En liten vink kan ju vara svenska flaggan som draperar väggen bakom grabben. Den typen av pojkar brukar ju gilla såna draperingar. Själv föredrar jag tapeter med enstaka tavlor :)

Är det fel att vara patriot? Varför förknippas svenska flaggan med rasism? Jag vill kunna bära en svensk flagga utan att diverse radikala grupper ska kalla mig för rasist, nassesvin osv

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
andersbrink skrev:
Det får han väl vara (för mig iaf), men inte på skolkortet - enligt skolans regler (vad jag kunde läsa mig till av tidningsartikeln). Bråka om just det kunde han gjort _innan_ kortet togs, inte efter. Han kan ju börja bråka NU om just det tills nästa gång det ska tas ett skolfoto.

Men jag tror knappast att skolans regler om att inte tillåta rasistisk propaganda på skolfotot kommer att lättas upp. Tror du? Well, nu var det inte direkt till dig jag ställde frågan - det är fler här som tror att den typen av åsiktsfrihet är lämpad i alla sammanhang och tillfällen. Är det lämpligare att ha en T-shirt på sig som det står "Brudar gillar att tas med våld" eller "Svartnegrer ut ur Sverige"?

<edit>Vad anser ni om klasskamraternas rätt (och vilja) att inte vilja bli förknippad med en annan persons personliga åsikt - i det här fallet en olaglig handling eftersom man mycket väl skulle kunna ta upp det i domstol som hets mot folkgrupp. </edit>

Jaa yttrandefriheten måste vara total, börjar vi inskränka små självklara demokratiska rättigheter så bor vi snart i ett nazi-Tyskland, på sama sätt som vi måste ha ett mycket liberalare samhälle utan en massa lagar och förordningar. Staten är till för att tjäna individen och inte tvärt om!. Vill jag jag kunna gå in på konsum och köpa kokain och automatvapen så ska jag få göra det så länge ingen annan kommer till skada. Naturligt vis så skulle sådana frihete kosta samhället i ökad brottslighet och sjukvård men det är ett pris som är värt att betala. Visst kan jag gå med på att man måste inskränka vissa rättigheter som till exempel atombomber till mentalpatienter och man kanske även ska förbjuda dom tyngre drågerna så att samhället inte kollapsar, men vi måste revoltera om kontrollsamhäller för den smyg farschism vi lever i idag får mig att kräkas!.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
fattar inte varför han tar det så hårt,,

om han bara garvat åt det,

hade nån retat honnom för nalle då??
fa ta det fö vad det är, ett kul skämt!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jepp jag skulle med vilja kunna bära svenska flaggan på mej utan att kallas rasist osv. Men nu är det som det är och jag ensam tänker inte försöka förändra det utan det måste till allmän opinion för det.

För mej är patriot samma sak som rasist i det här landet. De flesta rasister brukar kalla sej just det.

Skalman skrev:
Är det fel att vara patriot? Varför förknippas svenska flaggan med rasism? Jag vill kunna bära en svensk flagga utan att diverse radikala grupper ska kalla mig för rasist, nassesvin osv

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...