Att jämföra en förlossning med novemberkåsan.. ja det går helt enkelt inte.
Förlossning är kvinnans styrka rent fysiskt ja men vi får den psykiska styrkan genom att ha vår man hos oss under det förloppet!
För att överhuvudtaget kunna genomgå en förlossning och få ett barn behöver vi kvinnor..... en MAN !!
Linda skriver: "Tupparna själva berättar på hemsidan: ”Varför lägger man då en mc-tävling när det är som sämsta förutsättningar? Tidig vinter, mörkt, oftast runt noll grader och blött. Just för det ska vara så svårt som möjligt. "
ää försök att pressa ut något stort som en vattenmelon ur ett hål som är stort som en citron. Eller att skita ut en soffgrupp... Det är väl så svårt som möjligt. eller ?
Ingen har någonsin klagat på de genom tiderna, ja möjligen vi kvinnor då, men vi har ett val. Vill vi inte föda barn då gör vi inte det. Ingen tvingar oss till det, precis lika lite som någon tvingar männen att delta i novemberkåsan.
jag är impad av dom grabbar som ens överväger att delta i novemberkåsan och liknande tävlingar/uppdrag som sliter enormt på både kropp och hoj.
Snacka om en kick i självförtroende och vällust att orka igenom en sån tävling.
Det är med all säkerhet en kick att klara av en förlossning, jag vet inte då jag inte har några egna barn men jag har arbetat på förlossningen och tja.. det blir helt enkelt vad man gör det till. Dessutom krävs det ganska mycket psykisk styrka att klara av att stå brevid och sen den personen man tycker om ha ont. Och vem står brevid? MANNEN!
Näe du Linda Skugge.. du har fel fel fel ! Raka bikinilinjen och armhålorna och välkommen till 2007