Mahhbechh
Börsmäklarn
Rotopax!
Att ha bensin på sig känns i alla fall inte ut som nåt alternativ, nu kanske jag inte ska säga så mycket som körde ca 15 mil igår med ett halv kilo krut på ryggen.
Rotopax känns ju fina men dyra, tror jag ska försöka hitta en lämplig dunk och sen göra ett eget rack till den, det är i alla fall planen nu.
10 liter känns ut som minsta volymen som behövs och då bör jag ta mig ca 30 mil och det är ju egentligen inte så långt om man är i obygden.
Har du försökt att demolera en PET-flaska ?
Den är betydligt hållbarare än en vanlig bensindunk
Jag har fem Rotopaxar. Ett par bensin och ett par för vatten, så så dyra kan dom inte vara..
Korken, sörru. Korken.
Jag köpte mina på Wish.
Många undrar när man behöver extra bränsle och det är faktiskt inte alls så lång sväng från städerna eller dom bekanta stråken som man börjar fundera och lägga rutten efter tankställen, redan när ni har 10 ml kvar i tanken så börjar funderingen och en ev ruttomläggning i förhållande till räckvidd formas innanför hjälmen. och ofta tankar man på en eller ett par mackar för tidigt bara för att man inte vet exakt när den idealiskt placerade macken kommer.
Våren 2019 rullade jag in på en mack i Litauen med färddatorn visandes --km till tom tank, den känslan undviker jag gärna igen.
View attachment 454795
"Petrol tank" fick jag en massa träffar på.Hittar inget på wish, vad ska man söka på för att hitta dunkarna tror det är detta som fallerar för mig?
Något fel med korken ?
Flaskan och korken håller för mer krafter än bensintankarna ....
Men, man kan ju alltid köpa dyra och opraktiska tankar att hänga på sin äventyrliga BMW ( man väljer själv)
Jag har en splitterny och helt oanvänd 3 litersdunk som jag inte behöver.
Ska fundera, synd att det inte var en 5 l då hade jag köpt den direkt, har du koll på om man kan stapla två wish dunkar på varandra?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|