Extra fordonsskatt betald idag

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Och inte är man på gott humör heller.
302 kr extra på bilskatt (totalt 1632 kr). :mad: Jag kan lika gärna klippa sönder hudralapparna, bortkastade pengar är de med all säkerhet.

Arghhhhh nåja nu fick jag skriva bort lite aggressioner, :4skrika och påminna folk vilket härligt skatte baserat samhälle vi har i Sverige.

Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
ape skrev:
302 kr extra på bilskatt (totalt 1632 kr). :mad: Jag kan lika gärna klippa sönder hudralapparna, bortkastade pengar är de med all säkerhet.

Arghhhhh nåja nu fick jag skriva bort lite aggresioner, :4skrika och påminna folk vilket härligt skatte baserat samhälle vi har i Sverige.
Retroaktiva skatter är mums, :rolleyes: kan man dra staten inför EU-domstolen?

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
ape skrev:

Arghhhhh nåja nu fick jag skriva bort lite aggressioner, :4skrika och påminna folk vilket härligt skatte baserat samhälle vi har i Sverige.

Jag säger som Mona Sahlin - "Det är sexigt att betala skatt!"

sandstream

Guest
Vi som kör bil får väl glädjas åt att alla parasiter som åker kommunalt får sänkt grundavdrag i stället.
Jättebra :mad:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
varför måste man skatta på alla fordon man har? man kan ju bara köra ett åt gången och jag betalar väl för allt slitage och all miljöförstöring som jag gör. Det blir inte mer bara för att jag har fler fordon.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och idag bad hon elbolagen att fortast möjligast placera sina luftburna elledningar under jord. Jo sånt går ju i ett nafs, speciellt när de ska betala energiskatt etc till hennes feta lön.
Det är en skandal att bo kvar här men just nu har man inget annat val :( Men sen: Monaco here i come, eller åtminstone pengarna in på ett konto för likasinnade.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
sandstream skrev:
Vi som kör bil får väl glädjas åt att alla parasiter som åker kommunalt får sänkt grundavdrag i stället.
Jättebra :mad:

Betyder inte sänkt grundavdrag samma sak som högre skatt?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inte speciellt oväntat, eftersom Göran satt sig i knät på miljökommunisterna/kommunisterna.

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
Och jag fick 186:- i extra skatt! Det är ju inte hela världen! Det värsta är att skatten nu kostar 2001:- per år! Var de tvunget att gå över 2000:-? Fan!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024