Virtuos skrev:Att sätta i en ny disk är normalt inte svårt.
Eftersom du har en P4 så är moderkortet så pass nytt att det lätt klarar en 80GB-disk.
Det finns många guider på nätet, bl.a. denna på svenska : http://www.gamingeye.com/hardvara/guider/guide.eye?&id=51
Lycka till!
Tack!!mr_rockster skrev:Du klarar nog en rätt stor HD, annars går det kanske att uppgradera Bios. Du kan förmodligen ha Två IDE kablar från din IDE-kontroller (inbyggt på moderkortet nuförtiden...). Den ena är Primary och den andra secondary. Den hårddisken du har ska du ha kvar på samma kabel som du har (primary) och bygla som Master. Sedan kan du antingen ha en cd-spelar, dvd-spelare eller den nya hårddisken och bygla den som slave. Du kan alltså ha en master och en slave på varje kabel (totalt 4 enheter). Den hårddisken du har OS:et på ska som sagt vara Primary master och de andra kan du koppla hursomhelst (det finns teorier om hur man ska koppla för bästa prestanda men.. glöm det, det märker du inte av..). Detta gäller 99% av alla vanliga datorer..)
Säg till om det blir fler problem.
vertebrae skrev:Har en P4, 1400, med en hdd på ca 45 gig. Nu vill jag sätta in en 80 gb hdd till. Är det bökigt? Jag är hyfsat bra på datorer, men jag vet inte riktigt hur man gör. Hur kollar man i bios vad datorn klarar??
Tacksam för svar!!![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |