Dee_cati skrev:Turbo, bara kapa grenröret ovanför kollektorn och svetsa dit en turbo. Tejpa dit lite flexrör till förgasaren som du petar i ett par större munstycken och möjligtvis går på med dremeln litegrannSen drar du en liten slang från kupen till spjället och inne i kupen fäster du en flaska startgas till slangen. När det behövs extra krut=tryck på flaskan
Edit/ i min micra 1.0 så råkade det slinta ner en större/nyare motor på 1.2. Vassaste micran jag åkt i (bara åkt i 4 iofs) och den drog de flesta andra på motorvägen när det var ca 2,5dm nysnö. Nya 12"are 135r rockar fett i vänstra filen utan hjulspår. Hjulsspinn på 4:an med ca 130 på mätaren "varvstopp" förbi all övrigt trafik
Den gick för övrigt mer än mätaren ut, tror den var graderad till 160km/h
![]()
CayLe skrev:Jag hade en micra 1,2 som saknade varvstopp och toppade 140? hmm.. Vad vare för skillnad på din och min micra?
herge skrev:ja men grabbar strålande!
Fan en snurrbo kanske man skulle trycka i då! Om inte annat för att lära sig något nyttVad säger bilprovningen om såna förfaranden då?
![]()
Kollade även på en Citroen AX GT sport -89 är det något man törs köpa?
http://www.blocket.se/vi/6812771.htm?ca=23_10_s
Tänkte åka å provköra den i veckan. Senare ska jag ta ner den till Österrike är tanken så den måste ju hålla hela vägen ner!
Dee_cati skrev:Bilprovningen säger ingenting för där sätter du inte din fot med en våldtagen micra på det viset. Då blir det problem...
En citroén håller aldrig måttet, speciellt inte hela vägen till österrike. Inte nåt jag skulle våga åka iväg i iaf![]()
Btw, visste ni att en micra-motor klarar av ca 30minuters pryglande med toppen fylld med grus och slutligen tömd på olja (hoppade sönder oljetråget)? När jag trodde att jag hade dödat den så provade jag och starta och det rasslade till litegrann och den fortsatte att hanka sig fram! Vi skulle ta död på den utanför skroten i arboga men det slutade nästan med att jag tog död på mig självSladda inte in i betongfundament med en micra i tron om att bara bilen går sönder. Försök inte heller att ta en 80graders kurva på fullt ställ i 70knyck
![]()
CayLe skrev:
Thermal skrev:Sätt i en sån här? Kan bli lite tight i motorrummet, men om du kan tänka dig att kapa lite så går det nog bra.![]()
herge skrev:Kollade även på en Citroen AX GT sport -89 är det något man törs köpa?
http://www.blocket.se/vi/6812771.htm?ca=23_10_s
Tänkte åka å provköra den i veckan. Senare ska jag ta ner den till Österrike är tanken så den måste ju hålla hela vägen ner!
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |