Fox Racing
Organdonator
Tips på bra o billiga extraljus till bil runt 300-500kr/st
Hur är det här med att konvertera befintliga helljus med xenon på en nyare bil? Kommer canbus-systemet att go Finland, eller går det att lösa? Har separata glödlampor för helljusen.
Jag pulade i 50W xenon 4200K i mina helljus på Seaten (som har CAN-buss). Original sitter där H7 halogen.Hur är det här med att konvertera befintliga helljus med xenon på en nyare bil? Kommer canbus-systemet att go Finland, eller går det att lösa? Har separata glödlampor för helljusen.
Jag pulade i 50W xenon 4200K i mina helljus på Seaten (som har CAN-buss). Original sitter där H7 halogen.
Lyser nått så in i h-vete! Nu saknar jag inte längre extraljusen jag hade på min förra bil.
Köpte xenonkrabbet hos vvme.com. Iom att effekten är 50W, dvs ungefär som original H7 55W, så tycker ljusvakten att allt är frid och fröjd. Så har åtminstone jag fattat det ... och lyser gör det ju uppenbarligen.
Har precis köpt 3st NBB 225 or och 75w xenonkitt till dessa, återkommer ikväll med bilder på hur mycket det lyser! Blev 2st med bred ljusbild och en punkt.Har efter många timmar med jämförelser av olika ljus på IT, kommit fram till att nbb 225 hid med 70w xenon verkar vara det värsta, då klarar man sig kanske med 2 lampor, räcker kanske med 55w åxå
Då nbb xenon fjärr/bred lyser över 700m med 1lux så verkar det onödigt med pencilbeam..
Har precis köpt 3st NBB 225 or och 75w xenonkitt till dessa, återkommer ikväll med bilder på hur mycket det lyser! Blev 2st med bred ljusbild och en punkt.
Har precis köpt 3st NBB 225 or och 75w xenonkitt till dessa, återkommer ikväll med bilder på hur mycket det lyser! Blev 2st med bred ljusbild och en punkt.
Funderat på xenon konvertering, men är osäker eftersom jag hört att en del kit tar lång tid på sig att tända.
Sant?
Funderade även på att konvertera ordinare helljus på kärran.
Var beställde du ?
Väntar med (på) spänning, ta gärna ett kort på lämpligt ställe där det lyser upp bra..
Lightforce är kanon. Funkar tillochmed på våt asfalt en sen höstkväll.
Själv kör jag Bosch med halogen..
Funderat på xenon konvertering, men är osäker eftersom jag hört att en del kit tar lång tid på sig att tända.
Sant?
Funderade även på att konvertera ordinare helljus på kärran.
Ok! Var det svårt?
Märks sådana ingrepp i bilens dator på något sätt? Tänkte på nybilsgarantin. Vill ju kunna återställa allt utan att det märks.
Det är busenkelt. Speciellt på en bil. På en hoj är det lite pilligt att hitta en bra plats för ballasterna, men i motorrummet på en bil finns ju gott om plats. Ex kommer du behöva borra ett hål igenom varje täcklock på stålkastaren. Sen pluggar du i allt och monterar fast ballasterna på lämpligt ställe. Har du tummen mitt i handen och är totalt skitkass på sånt här så tar det kanske 2h, annars bör det inte ta mer än en timme.
Syns inte i datorn på din bil. Ev får du ett canbusfel (men för datorn kan det lika gärna innebära att du satt i en trasig lampa).
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |