Extraljus/fjärrljus

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
japp, det verkar vara den.
färg är väl en smaksak. (jag kör 4300 i både hojen och x-ljusen)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur lång leveranstid är det från vvme, och hur mycket tillkommer på priset på sidan?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Kan nån förklara för en newbie vad det skulle innebära för mig. Jag har en BMW X3 från 2007 med halogen men skulle kunna tänka mig xenon om det blir "som köpes". Dvs. ingen risk för varningslampor och meck med garanti. Kan man få en kort beskrivning eller länkar på FAQ tack :)

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Är intresserad ja oxå då ja inte vetat om denna sida innan... Har en gammal 245a som vinterhäck så antar att ett kit för H4 skulle sitta som ett smäck? Sen e frågan om man ska ha bixenon eller nöja sej me halogen på halvljuset...

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Hur lång leveranstid är det från vvme, och hur mycket tillkommer på priset på sidan?

tog kanske en vecka för mej att få grejjerna.
enda som tillkom var frakten. har för mej det var 20$ men du får kika på hemsidan.

Nicke skrev:
Kan nån förklara för en newbie vad det skulle innebära för mig. Jag har en BMW X3 från 2007 med halogen men skulle kunna tänka mig xenon om det blir "som köpes". Dvs. ingen risk för varningslampor och meck med garanti. Kan man få en kort beskrivning eller länkar på FAQ tack

det blir aldrig "som köpes" då du inte har nån nivåsensor till halogenlysena som du har på originalmonterad xenon. (där är anledningen till att det är olagligt)
nån FAQ har jag inte. jag vet egentligen inte heller när man behöver CAN-bus canceller då jag inte råkat ut för det själv. vad för beskrivning är du ute efter?

Klyrre skrev:
Är intresserad ja oxå då ja inte vetat om denna sida innan... Har en gammal 245a som vinterhäck så antar att ett kit för H4 skulle sitta som ett smäck? Sen e frågan om man ska ha bixenon eller nöja sej me halogen på halvljuset...

av-och-påslag av xenon är det som dödar dem. jag hade valt en lampa där man "bara" ändrar om skärmen istället för att tända/släcka hela tiden.

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
korrekt. bra förtydligande.
men IOM att Nicke hade halogen så antog jag att han hade det på både hel och halv.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
av-och-påslag av xenon är det som dödar dem. jag hade valt en lampa där man "bara" ändrar om skärmen istället för att tända/släcka hela tiden.

Så om ja tolkar dej rätt så får ja längre livslängd me xenon på både hel å halv? Alltså bi-xenon?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nu har jag kollat. Hmmm, hoppar nog över det men på en äldre bil hade jag kunnat tänka mig det.

tog kanske en vecka för mej att få grejjerna.
enda som tillkom var frakten. har för mej det var 20$ men du får kika på hemsidan.

det blir aldrig "som köpes" då du inte har nån nivåsensor till halogenlysena som du har på originalmonterad xenon. (där är anledningen till att det är olagligt)
nån FAQ har jag inte. jag vet egentligen inte heller när man behöver CAN-bus canceller då jag inte råkat ut för det själv. vad för beskrivning är du ute efter?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Relay harness. Vad i hela världen är det? Är det nåt man ska ha om man konverterar extraljus eller?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Då så. Beställde i torsdags kväll och idag kom paketet!

Inga egentliga problem med installation. Dock jävligt trångt, så det tog ca två timmar och då har jag inte lyckats att få dit locken än... Detta beror bara på att det är så sjukt tight.

Kablar och anslutningar passade direkt, likaså glödlampan.

Resultatet då? Kanon! Mycket starkare än original! Det jag har att anmärka på är att de lyser lite långt ner. Det gjorde de säkert tidigare med, men då märkte man inte det eftersom ljuskäglan inte räckte så långt.

500:- inkl frakt. Billig uppdatering!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Swedol har kampanj på SIM extraljus igen, 195:-st
Med ett xenonkit i dom behöver du inte blända av först.

Jag tror jag fyllde min kvot i fjol, jag tror jag beställde 12st...
(dock utan xenonkitet, har man tre på varje bil räcker halogen)

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS