The Gungner
Loki f er yfir akra
Har en fundering så här mitt i vintern. Jag har en Triumph Tiger som jag är grymt nöjd med förutom belysningen fram. Nu är det förvisso ljust huvuddelen av sommaren men har ändå en fundering på kunna utnyttja extraljus vid behov. Ljuset just nu är så att jag har halvljus på en lyktan fram och helljus på andra.
Jag har kört hela sommaren med båda lyktorna tända och inte en enda bil har blinkat åt mig, mao ljuset är riktigt klent original. Det går att köpa en hel ny sats och byta rubbet men det känns lite overkill. Var i Norge i slutet på sommaren och körde sent till Geilo och då hade det behövts bättre ljus. Min står först...
Samtidigt tycker jag det är fult med extraljus monterat hela tiden så lösning jag funderar på är att, vid behov, kunna montera på extraljusen genom ett snabbfäste under kåpan. Jag vill alltså kunna köra med original helljus på hela tiden och sätta på extraljusen med separat ljusomkopplare.
Som ljus funderar jag antingen på biltemas
eller xenonkungens och då välja en flood och en spot
då borde man få en "kombo" av dessa ljusflöden (?)
Någon som har gjort något liknande eller andra tips och råd.
Jag har kört hela sommaren med båda lyktorna tända och inte en enda bil har blinkat åt mig, mao ljuset är riktigt klent original. Det går att köpa en hel ny sats och byta rubbet men det känns lite overkill. Var i Norge i slutet på sommaren och körde sent till Geilo och då hade det behövts bättre ljus. Min står först...
Samtidigt tycker jag det är fult med extraljus monterat hela tiden så lösning jag funderar på är att, vid behov, kunna montera på extraljusen genom ett snabbfäste under kåpan. Jag vill alltså kunna köra med original helljus på hela tiden och sätta på extraljusen med separat ljusomkopplare.
Som ljus funderar jag antingen på biltemas
eller xenonkungens och då välja en flood och en spot
då borde man få en "kombo" av dessa ljusflöden (?)
Någon som har gjort något liknande eller andra tips och råd.