Jag vet inte hur mycket TA liknar R1s EXUP men som de beskriver synkronisering i manualen kan jag inte tänka mej att det funkar.
De vill att man ska köra in ett borr eller annat runt föremål mellan synkgaffeln i spjälltrissan och sedan spänna vajrarna..
Som Nermal redan varit inne på:
Man startar först motorn så att den går igång, sedan stänger man av och vrider på tändningen igen, låter EXUP-motorn gå till hemmaläge och stänger av tändningen, sen justerar man vajrarna så att gaffeln hamnar rätt i förhållande till synkningshålet.
Gör om starta/stäng av/tändning på/av och kolla av att gaffeln hamnar rätt, gör den det så är allt okej, så långt...
Vet som sagt inte om det är exakt lika på ThunderAce men det borde påminna
Och nej, det är inte helt lätt att helt koppla bort EXUP-motorn utan att få felkod, tändenheten som styr exup-motorn förväntar sej en proportionell svarssignal från potentiometern i motorn, får den inte det så får du larm.
Det finns manicker som fixar sånt, har även hört om att koppla in motstånd fast det vete tusan om det verkligen funkar(?)