Fälgar enduro/cross - Vad skall man ha?

Mr R skrev:
Tack, blir nog att köpa nytt. Ca 7 000 pix för fram och bakfälg. Undrar ingår det en sådan om man köper fälgar eller måste man köpa det sepatat?

EDIT:Fan vad dum jag är, Jag har en liggandes från min förra hoj.
och hur hade du tänkt få dit den på en cross fälg :va

Mr R skrev:
Tack, blir nog att köpa nytt. Ca 7 000 pix för fram och bakfälg. Undrar ingår det en sådan om man köper fälgar eller måste man köpa det sepatat?

EDIT:Fan vad dum jag är, Jag har en liggandes från min förra hoj.

Det sitter ingen ryckutjämnare på mina orginal endurohjul iallafall. :confused:

Honung skrev:
och hur hade du tänkt få dit den på en cross fälg :va

Nähä, Jag vet inget om varken cross/enduro så jag gissade att man var tvungen att ha en sådan man sätter ju inte drevet direkt på fälgen.

Mr R skrev:
Nähä, Jag vet inget om varken cross/enduro så jag gissade att man var tvungen att ha en sådan man sätter ju inte drevet direkt på fälgen.

nej men på navet, det sitter inte ryckutjämnare på cross/endurohjul.
så den pengen kan du spara in :)

det e 20mm axel ifram på dessa istället för 26mm, jag tror 660ns gaffelben sitter bredare isär så att en 02axel blir för kort att använda tillsammans med kittet som finns för att få det att passa (som funkar till sx-exc tex)

moffegreven skrev:
Tja.

Dessa ska passa om man moddar lite vet dock ej hur mycket har hört lite olika bud.
Nån som vet?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=13808

AtlantiZ skrev:
Jag har DID-fälgarna på hojen, 19" och 21". Fram passar det rakt på, kör me motardskivan på. Bak så sätter jag dit en distans på höger sida som är 5mm kanske, vet inte exakt. Men mer än så är det inte.

I och med att du behöver en distans på högersidan så.... Hur ser det då ut med dreven/kjedjan, får du dom i linje/blir kjedjan rak ?

Jag köpte nya Talon/Excel (18" iofs) till min och då räknar man ju med att det bara skall passa. Men jag har åxå kommit fram till att det krävs en 5-6 mm distans på högersidan för att det skall funka. Kollar man bakifrån så tycker jag kjedjan inte ser 100% rak ut (dj-igt svårt att avgöra dock) men jag har å andra sidan inte upptäckt något snedslitage på drevet så.....

Jag har en dialog med Jofrab om detta och dom kliar väl sig lite i huvet dom åxå. :confused:

x

Jo, drevdistans behövs för kedjan ska bli rak

Spider skrev:
I och med att du behöver en distans på högersidan så.... Hur ser det då ut med dreven/kjedjan, får du dom i linje/blir kjedjan rak ?

Jag köpte nya Talon/Excel (18" iofs) till min och då räknar man ju med att det bara skall passa. Men jag har åxå kommit fram till att det krävs en 5-6 mm distans på högersidan för att det skall funka. Kollar man bakifrån så tycker jag kjedjan inte ser 100% rak ut (dj-igt svårt att avgöra dock) men jag har å andra sidan inte upptäckt något snedslitage på drevet så.....

Jag har en dialog med Jofrab om detta och dom kliar väl sig lite i huvet dom åxå. :confused:

x

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...