Då hade vårt kära tragikverk kunnat levat ut sina innersta önskningar utan något som kunnat hejda dom. Vi har varit där och jag vill inte dit igen! För nordmännens raseri bevare oss milde herre gud.Sverige kan ju alltid gå ur EU...?
Då hade vårt kära tragikverk kunnat levat ut sina innersta önskningar utan något som kunnat hejda dom. Vi har varit där och jag vill inte dit igen! För nordmännens raseri bevare oss milde herre gud.Sverige kan ju alltid gå ur EU...?
Amäler? Nänä inte alls läste någonstans att i detta finns möjlighet till bärjning till uppställning plats för demolering av olagliga avgasförändrade fordon.Tänker lite på framtiden, med en toa bredvid sängen och en utsikt genom galler.
Nu råkar min KTM vara ganska ny, men när det väl är dags för besiktning och jag står där hos besiktningsmannen, och han då konstaterar ".. din hoj verkar inte vara enligt myndighetens specs", vad händer då?
Anmäler han mig till polisen som kommer och hämtar mig på plats? Eller får jag en chans att återställa den till butiksskick, samt boka en ombesiktning?
Det är relativt enkelt att mät "live" med fast mätutrustnig (IR-spektroskopi) och kamera längs vägbanan. Det finns redan i vissa städer i Europa.Apropå det, när jag åkte in till tokholm på hojen idag så påpekade min luftkvalitetsvarnare att luften var rejält dålig när jag kom ikapp vissa lastbilar. Tror det hände tre gånger, so inte alla på långa vägar, men det föreligger någon sorts begraven jycke med några fordon. Och det verkar ju inte svårt att hitta dem, bara montera mätare på alla bilar polisen kör runt med, och ge fuskarna flygande besiktning hela tiden. Borde göra det dyrt är behöva stå stilla om inte annat.
Haha..Nänä inte alls läste någonstans att i detta finns möjlighet till bärjning till uppställning plats för demolering av olagliga avgasförändrade fordon
Jag har ju originalpipan på. Bara att dom tömt den, och tagit bort några slangar, och kanske också manipulerat datorn för att jag ska kunna "vinna SM med den hojen". Dom berättade aldrig vad som hade gjorts, bara att "nu har du 50 hästar". Jag var ju glad. Men hur glad blir jag sen när farbrorn i uniformen säger att jag inte får använda den?Går det inte bara åka med originalpipa?
Tja blir det som i Tyskland så skrattar vi nog inte.Haha..
Jag har ju originalpipan på. Bara att dom tömt den, och tagit bort några slangar, och kanske också manipulerat datorn för att jag ska kunna "vinna SM med den hojen". Dom berättade aldrig vad som hade gjorts, bara att "nu har du 50 hästar". Jag var ju glad. Men hur glad blir jag sen när farbrorn i uniformen säger att jag inte får använda den?
Det är i sådana här fall jag spontant uttrycker med med "JÄVLAR". Jag läser vad du skriver, men har svårt att svälja storyn.Så det blev skrotning på plats. Tunga fordon över 3,5 ton får man betala skrotningen själv för, det utgår ingen premie, 10,000 för att skrota ett tungt fordon är inget konstigt att få betala.
Tysklands sätt att få bort alla Gammla skräp högar till lastbilar från öst som korkade igen vägarna. Tvångsbärgning vid minsta fel kostnad för uppställning osv osv.Det är i sådana här fall jag spontant uttrycker med med "JÄVLAR". Jag läser vad du skriver, men har svårt att svälja storyn.
En obetydlig oljeläcka, och bilen skickas till skroten. Jag känner att jag gärna skulle vilja veta lite mer om den där oljeläckan, som förmodligen var av sådan karaktär att polisen bedömde den allvarlig.
Men ... "Taxi hem" ? Inte buss, eller tåg, utan just taxi? Det måste ha kostat en del. Jag hade bestridit så klart, i den mån jag ansåg att läckan var obetydlig, och riskerade att varken tömma motorn på olja eller orsaka någon skada på nån väg.
Det är självklart inte myndighetens initiativ, det är regeringens.Svenska myndigheter vet var de skall lägga krutet för att bekämpa brottsligheten…märkligt nog skjuter de sällan till resurser för att se till att nya regelverk efterlevs utan det blir polisledningen som får prioritera i pinnjakten och vad är då lättare att plocka in än en mellanchef mitt i livet på en högljudd HD?
Letade efter just det klippet på lunchen men hittade inte.Nej, Tyskland är ju verkligen ingen förebild.
För länge sedan så jag en youtubefilm på någon som hade bytt broms och kopplingshandtag på motorcykeln som stoppades av tysk polis och inte fick åka vidare.
Turister vill dom ju helst bara bli av med, så oftast pekar dom nog bara mot gränsen och säger "försvinn" sedan man har fått dyra böter
Så är det ju. Det är alltid enklare att införa än att avskaffa regler. Det är därför man vill ha en regering som inte har som ambition att detaljreglera allting. Vår regering vill detaljreglera, men det är som sagt snart val.Nu kommer knappast några andra partier att ställa sig och säga att de ”vill underlätta för utländska fordon att strunta i EU-s och svenska utsläppsregler utan risk för konsekvenser”…
Dags för nya kållittsch-tröjjor snart...på min ska det stå AVGASMANIPULATÖR...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|