Fängelse/böter för avgasmanipulation vid besiktning/körning på väg

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
På min ska det stå: skrikmotoråkare!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Går det inte bara åka med originalpipa? Slipper man inte alla dessa bekymmer då?
tensop177ca14b6f65c3f9d.gif


Fun_laughter.gif
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Allt bakom katalysatorn kan ju inte räknas till avgasreningsutrustning, så du ska se att det går att åka omkring med ljudförstärkare ändå.

Förutom att det alltid har varit olagligt förstås.

Katalysatorn går ju att slå ett vässat rör (hålstans) igenom så att det blir bättre flöde.

Powercommandern går säkert att gömma också.

Det har lekts katt och råtta med myndigheterna förr med olagliga modifieringar, det blev bara lite svårare.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det verkar som att motorcyklar vara ett hett ämne i Tyskland, tydligen har man på en sträcka olika hastighetsgränser om du kör bil eller motorcykel....

Hur mycket snabbare får motorcyklarna köra?

Låter som en utmärkt idé, 180 för motorcyklar på alla 90-120 vägar
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det verkar som att motorcyklar vara ett hett ämne i Tyskland, tydligen har man på en sträcka olika hastighetsgränser om du kör bil eller motorcykel....

Glöm inte alla sträckor där MC inte alls får köra - pga buller och lokala myndigheter som ledsnat på MC-förare som skiter i bestämmelser.

Och polisen i Tyskland pratar man inte bort i dessa avseenden (heller).

Lite omvärldsbevakning kan vara bra att ha ibland.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag har ju bott många år i Tyskland och sett hur polisen hanterar trafik och fordon som avviker från bestämmelserna.
Det är enkelt och tydligt, byter du en pryl så åker du och besiktigar med den på och med tillverkarens papper på att den är ok.
Då skrivs det in i fordonsdokumentet och allt är frid och fröjd.
Struntar du i det och blir kontrollerad så kostar det från 100€ och upp åt 1000€ samt att du får lämna hojen på platsen till den kan bärgas av dig eller ADAC.
Blir du stoppad på autobahn kan 400€ tillkomma, samma som om du får soppatorsk där.
Jag har sett polisen stå i färjeläget i Kiel och kontrollera hojar och bilar och skicka tillbaka de som inte godkänns.
En resa ned hade jg sällskap av ca 20 Bandidos, jag tror alla fick vända om i Kiel efter besiktning på plats utanför färjeterminalen.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top