"Färdig" RD350.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Liten ettrig.

En sådan vart man ägare till ett tag, minns den med glädje. Hur kul som helst. De vart ju då man drömmde om RD500. Tvåtakt är rätt skojigt. Ha e go sommar. Toyman

fjune

Guest
riktigt nice, älska dom där!
sätt dit magkåpa i samma färj så blir det mycket finare för nu ser formen konstig ut.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Snygg! Ett extra plus för att du valt en bakdel som följer cykelns formspråk samt den trekantiga täckplåten över batterilådan som fogar samman tanken och bakdelen till en enhet.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Coolt stuk.

Jag vet att den hade passat perfekt till en kompis som är lite retro.
Till salu tro ?

Allt är till salu för rätt pris :fakta

Problemet är att det är såpass mycket nerlagt på den, så antagligen kommer jag aldrig sälja den, dels för att jag inte kommer få igen pengarna på långa vägar, och dels för att jag bara skulle ångra mig.

Slif

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Honda CB 650 -81 -> Café
fyfan va snygg den är olle! min 650 börjar närma sig också, får tillbaka alla delar från lackering innan helgen! hmm, det är fredag imorgon.. okej kanske nästa vecka. spana in min "byggtråd" om en vecka eller så :)

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
fyfan va snygg den är olle! min 650 börjar närma sig också, får tillbaka alla delar från lackering innan helgen! hmm, det är fredag imorgon.. okej kanske nästa vecka. spana in min "byggtråd" om en vecka eller så :)

Tack Simon, ska hålla ett öga på din byggtråd!

Kör hårt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
SNYGGT, coolt och väcker vill ha begäret.

Om något, byt fälgar sen hade jag sagt färdig :)

Sådana hojar finns det ju ändå 13 på dussinet. Jag tycker den här hojen är skön just för att den är byggd på ett så klassiskt sätt.

Många ombyggda klassiska hojar tenderar att signalera att ägaren ville egentligen ha en nyare hoj men hade bara råd till en gammal hoj samt en modernare kåpa. Och det gör inte denna RD. :tummenupp

Ska man ändå ha bredare fälgar så tycker jag en aning breddning av orginalfälgen bak skulle matcha hojens stil betydlig bättre.

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Sådana hojar finns det ju ändå 13 på dussinet. Jag tycker den här hojen är skön just för att den är byggd på ett så klassiskt sätt.

Många ombyggda klassiska hojar tenderar att signalera att ägaren ville egentligen ha en nyare hoj men hade bara råd till en gammal hoj samt en modernare kåpa. Och det gör inte denna RD. :tummenupp

Ska man ändå ha bredare fälgar så tycker jag en aning breddning av orginalfälgen bak skulle matcha hojens stil betydlig bättre.

Min huvudsakliga anledning att göra det är för att få bättre bromsar och dämpare, men sen så gillar jag inte riktigt gjutna gjul från 80-talet (där ekrarna ej är jämt fördelat).

Här är ett objekt som du borde kunna få för kaffepengar, även om jag nog hade gått efter snäppet värre grejer.
http://www.blocket.se/orebro/Reservdelshoj_Aprilia_RS_125__98_34460371.htm?ca=23_10&w=3

walpen

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2004
Hoj
1986 Yamaha SRX-6
Grymt snyggt bygge. Vad är det för bakdel du har monterat?
Hade en SRX tidigare med samma hjul som du, tycker faktiskt att dom inte är det gräsligaste som gjorts. Gillar färgsättningen på dina.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Kan meddela att jag antagligen kommer att lägga ut hojen på annons. Kommer inte ha tillgång till garage så då känns det som det räcker med en hoj. Skicka pm om någon är intresserad.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Vill du behålla hojen så finns det en plats ledig där jag har mina hojar. En bit utanför Lund. Låsbart och med stenväggar utåt. Galler och tjocka träväggar inne. Kallt men EL+kallvatten ingår och det är drygt 15 KVM, tillgång dygnet runt.

EDIT: står ju fan i signaturen:hihi

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Tack för erbjudandet men jag avvaktar lite och ser om jag kan få tag i ngt i Helsingborg. Har inte tagit tag i det för än så länge har jag garage.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nu ligger hojen ute på köp och sälj här på forumet och på blocket!

Vilken skön senpubertetsracer!

Fin som den är men lite till går att göra. Folk pratar om hjulen och nackdelen är väl tyngden. 17" skulle nog få den att se ut som en minimoto men ekrat 18" med svarta fälgbanor hade varit grymt. Annars gäller att hitta gamla 18" Dymag eller liknande.

Kan du verkligen få så mycket att en försäljning är motiverad? Kan ju knappast äta något bröd och något roligare att plocka fram för att väcka sinnena är nog svårt att hitta. Sälj inte! Vad ska du hitta för fikahoj som är ballare än denna? Du kommer ångra dig och jag har rätt för jag är gammal.:fakta

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS