Färg på startnummer?

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
En fundering om färgerna för Rookie klassen. 450 har ju vit botten svarta siffror open har gul botten svarta siffror och 250 svart botten vita siffror. Men vad har Rookie? Ska jag som kör 525a i rookie då ha gul botten med svarta siffror eller? Eller är de fritt fram i rookie så jag kan typ rosa botten med ljusblå siffror? :va

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Välj färg baserad på vilken maskinklass din cykel går i helt enkelt.
Det underlättar för alla och du riskerar inte att få göra om nuffrorna efter maskinbesiktning.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Om det ska vara riktigt så är ju rookie en Open-klass. Dvs färgsättning efter det.
Lite dumt att inte rookie får egen färg. Hade varit bättre för publiken om inte annat.

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
Om det ska vara riktigt så är ju rookie en Open-klass. Dvs färgsättning efter det.
Lite dumt att inte rookie får egen färg. Hade varit bättre för publiken om inte annat.

Du har så rätt så.
Ja inte bara publiken borde även underlätta för funktionärerna oxå.
Lite sent att ändra på nu kanske, då säkert många har beställt färdiga nummerklistermärken eller vad man ska kalla de för...

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Mail svar från Peter Larsson på svemo:

Den 2007-04-18 skrev Mangan Persson <mangan_pe@hotmail.com>:
En fundering om färgerna för Rookie klassen. 450 har ju vit botten svarta siffror open har gul botten svarta siffror och 250 svart botten vita siffror. Men vad har Rookie? Ska Rookie följa enligt respektive klass 450/open/ 250? Så har ja fattat det iallafall är det korrekt?

Best regards / Med vänlig hälsning
Mangan Persson

PSEPARTS MOTOCROSS TEAM, Sweden

Du har förståt korrekt. 450/Open/250 etc är maskinklasser, A-licens, B-Licens (Rookie) är förarklasser.
Maskinklasser har i Supermoto olika färger, det har inte olika förarklasser, ännu iaf.

/Peter

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
Då har Peter fått två mail på ungefär samma fråga samma dag :D

saxat från mailet.

Hej Peter!

En liten fundering angående färgsättningen på startnummerskyltar. Varför har man inte en specifik för Rookie klassen i supermoto? Typ Grön botten med svarta siffror. De om nått borde ju underlätta för funktionärer/arrangörer och publik.

Med vänliga hälsningar

Erik Borg

Nja, vet inte om det underlättar så mycket för funktionärer och arrangörer, men kommunikatinoen med publik kanske skulle bli tydligare.
Ännu är det mest ett beslut som inte är taget.
I en del andra grenar är det också för att förarna skall veta vilka som är erfarna och inte. Men ännu har det inte varit så starkt behov av mer färger i Supermoto, men det kommer nog så småning om. Vi får se hur behoven utvecklar sig.

/Peter

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker att vi slår fast Lila bakgrund och Rosa siffror för rookieklassen. :tummenupp

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Tycker att rookie kan ha orange:a västar med trycket ÖVNINGSKÖR på.
Lätt att känna igen dem då.:hihi

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
Tycker att rookie kan ha orange:a västar med trycket ÖVNINGSKÖR på.
Lätt att känna igen dem då.:hihi

Det vore ju strålande!!!! Då slipper jag ju hålla på att kladda med massa bakgrunder på plåtarna. Åså start nummer på magen på västen så är ju bekymmret löst:tummenupp Skulle lätt ta på mig en sådan väst.

Frågan är ju vem man övningskör med? Ska instruktören åka med bakpå eller på egen hoj, kanske radio från depån?:D

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Det vore ju strålande!!!! Då slipper jag ju hålla på att kladda med massa bakgrunder på plåtarna. Åså start nummer på magen på västen så är ju bekymmret löst:tummenupp Skulle lätt ta på mig en sådan väst.

Frågan är ju vem man övningskör med? Ska instruktören åka med bakpå eller på egen hoj, kanske radio från depån?:D

Jag tänkte faktiskt åka med en sådan väst.

Man övningskör med resten av startfältet. Det borde väl räcka?:D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Föraren med snabbaste kvaltiden i S1/S2 får hedersuppdraget att åka först i övningskörningsgruppen.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...