Linus F
Medlem
Hittar bara en enda brun färg när ja söker på standox. (vi använder den färg leverantören på jobbet) Och koden på den är iallafall: 1R. Det är en vattenbaserad metallic, men du bör ju kontrollera innan så det stämmer..
Har kollat på den sidan och på många andra, men hittar inget, hittar bara var jag kan beställa bättringsfärg, men det är en färgkod jag är ute efter
Den här hitta ja oxå, så det verkar va hundra på att det är rätt kod. http://www.hiroboy.com/downloads/zero-paints/kawasaki-paint-codes.pdf
Ja det verkar ju vara rätt, ska kolla det innan.
Ett jätte tack till dig för den fina hjälpen tackar tackar
Hej, är det någon som vet färgkoderna till en Yamaha MT-01 2005?
Den e ju flerfärgad..
Jag var in till en lackfirma o de ville att ja skulle fixa färgkoderna från yamaha, så ja ringde yamaha o de har inga säger de.. de sa att jag får åka till en lackfirma som kan "läsa" av färgerna o på så vis hitta rätt färg..
Är det någon vänlig själ som kanske har färgkoderna?
Måste ju finnas färgkoder, tror han på yamaha inte visste vad han pratade om..
All hjälp uppskattas
Ska kolla me lackeraren.. Tack!
Blir nog nästintill omöjligt att klura ut färgen i ral eller ncs, det enda du kan göra egentligen e att ta en ral eller ncs karta o leta upp bästa matchning, och utgå efter det, eller så våtlackar du ramen helt enkelt i orginal kulören, va nån som skrev på nå Ducati forum att han tyckte Ral 3002 va rätt nära, ( och det e samma röda som på SL bussarna)Tänke pulverlacka ramen på min Ducce Monster och undrar om nån kan klura fram NCS eller eventuellt RAL på "Ducati Anniversary Red". Det jag hittat är color code 473.101 (PPG), inte helt klar med vad det betyder och han som skulle hjälpa mig med lacken hade ingen nytta av det heller.
Blir nog nästintill omöjligt att klura ut färgen i ral eller ncs, det enda du kan göra egentligen e att ta en ral eller ncs karta o leta upp bästa matchning, och utgå efter det, eller så våtlackar du ramen helt enkelt i orginal kulören, va nån som skrev på nå Ducati forum att han tyckte Ral 3002 va rätt nära, ( och det e samma röda som på SL bussarna)
Inget e omöjligt... Skulle förvåna mig ordentligt om det inte finns nån som "spectrometat" och jämfört med NCS provkarta så det är otroligt långt från omöjligt, lite svårt för mig då jag inte har nån röd referensbit.
Inte skitsugen på SL-buss. Ser dom inte ut som en solblekt golf från -92?
Nej det e klart inget e omöjlig, men en fotospectrometer e ingen mirakelmaskin heller.. Ral 3002 e faktiskt fin när den inte är sönder tvättad,, hehe
. Här e vad jag hittade Ral 3002 = Ncs 2365-Y97R. En till: Ncs S2070-R men som sagt så bör du kontrollera innan.Spectometern är bra nog för mig, har inget annat rött så 100% färgmatchning är inget krav. Får koll på bussfärgen. Vad blir RAL 3002 översatt till NCS?
hejsan jag är ute efter färgkod till min yamaha yzr 600 -98 thundercat , skulle behövt den oranga färgen för framskärmen. någon som vet hur man kolla upp det?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|