Jag har lämnat in min hoj hos Mr.Cap i Täby (Som för övrigt, iaf han som verkar vara den ansvarige, verkar vara engagerad av att fixa detta på en entusiastisk nivå) för att fixa till de små skavanker som finns på tanken. De fick färgkoden RAL2009 som enligt KTMs dokument för färgar är Orange glossy repair color. (Och som alla säger är den färgen vi har på våra orangea hojar.
Men det ser helt förjävligt ut to be honest. Det är något som saknas. Vad kan det vara? Han har bett två olika lackerare att blanda och de har fått fram mer eller mindre identisk orange nyans. Vad kan det vara? Nu ska han köpa ett lackstift från KTM istället och fixa till det, för det första lagret med RAL2009 blev bara pannkaka. Om någon här vet något om KTMs färgkoder och varför det inte blir rätt så skulle jag bli glad!
All hjälp uppskattas.
Klicka på bilderna så syns det tydligt vilken nyansskillnad det är.
Men det ser helt förjävligt ut to be honest. Det är något som saknas. Vad kan det vara? Han har bett två olika lackerare att blanda och de har fått fram mer eller mindre identisk orange nyans. Vad kan det vara? Nu ska han köpa ett lackstift från KTM istället och fixa till det, för det första lagret med RAL2009 blev bara pannkaka. Om någon här vet något om KTMs färgkoder och varför det inte blir rätt så skulle jag bli glad!
All hjälp uppskattas.
Klicka på bilderna så syns det tydligt vilken nyansskillnad det är.