Chronic skrev:Röd är snyggt, gult ok så länge man inte målar drevkåpan gul
Chronic skrev:Ångrade du ditt inlägg på latin eller?
Nä det är sant att man modifierar för sin egen skull, men jag tror att du får svårt att hitta ngn som tycker det blev särskilt snygg när du målade lite motordetaljer i samma färg som hojen. Spelar ingen roll om det är köpegrejer eller hemgjort. Nu vet ju jag att du gillar att bygga små egna hemmapulade lösningar men testa & backa lite från hojen & titta på helheten innan du penslar på gult på mer grejer.
Ducster900 skrev:Jo, jag ångrade mitt inlägg på latin, det kräver en översättning för att fungera. Det stod "Tycke och smak skall inte diskuteras"...
Det kan tydas som om vi tycker olika och inte behöver rätta oss efter varandra, men det förutsätter att man orkar stå för det man tycker och inte faller för vad någon annan tycker.
Jag har gjort en nu drevkåpa i alu/kolfiber, inga foton ännu, men det kommer väl upp för kommentar så småningom, liksom mina tillbakaflyttade fotpinnar i retlig alu/kolfiber...
Hur var det med historian, tror du fortfarande att år 0 är det år då den röda hypersporten gjorde sin entré på marknaden eller fanns det Ducati´s innan dess?
Guuud var lätt det är att vara vass på ett Forum....
Chronic skrev:Jag vet vad det betyder, ang historia så vet jag en del om Ducce, dock skulle min äldsta tänkbara inköp begränsa sig till en 888 eller 851. Om Ducce tidigare tillverkat filmprojektorer så är det ointressant för mig.
Du verkar ta illa upp, men jag har i bakhuvudet diverse hembyggda sänkningssatser o dyl som du visat upp, som kanske inte alltid skulle klara ett TUV test Men jag kommenterade bara din drevkåpa och den verkar ju vara bortbytt så... Alles gut.
Ducster900 skrev:Jodå, det är gut för mig oxå, alltid intressant med lite feedback även om man inte alltid håller med...
Det är den tröttande, närmast nedsättande kommentaren om att Duccar alltid måste vara röda för att få kallas Ducati som jag reagerade mot.
Lägg till ett "tycker jag" så framgår det att det inte är ett axiom...
Eftersom vi inte har TÜV i landet kan jag skita i hur dom reagerar, faktum är att fruns röda 600 blev besiktigad med sänkningssatsen, men det säger kanske mer om SBP än om mina konstruktioner?
Chronic skrev:Du har bråttom att ändra dina inlägg..Filosoferna kallar det nödvändig sanning. Husomhelst ska ett axiom vara ett obestridbart faktum, typ "jag finns".
Ducster900 skrev:Dat finns tillfällen då jag inte korrekturläser inläggen ordentligt innan jag trycker på "Skicka svar"...om du inte hunnit läsa det så spelar det ingen roll vad ändringen består av, eller hur?
Ett axiom kallas också för en "obestridbar sanning", då menar jag att det är ett axiom att en Ducati inte alltid måste vara röd...men nu blev det flummigt och filosofiskt...skit oxå...
Även om jag är den enda som gör det så gillar jag min hoj...
Betyder detta att Kawwagrön inte längre är Kawwagrön...?Ducster900 skrev:Kolla på denna maskin:
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|