Färja Sverige - England

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men får ta sig till Nederländerna som passagerare. När jag importerade hojar för sådär 10-15år sen åkte jag immingham götet men numera behöver man vara yrkeschaffis pga brittiska regler. De vill väl inte hålla på med passkontroller för 10-12st (det var ungefär så många hytter som fanns ombord på dfds ro-ro färja..

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
@Krigge : Tack för den brutala höjningen av min optimism!
Tyvärr varade det bara fem minuter... ;)
Men det var underbara fem minuter. :tuttar

DFDS used to run a direct ferry link from Harwich in Essex on England’s east coast to Esbjerg on the west coast of Denmark’s Jutland peninsula.
Sadly the M/S Dana Sirena was taken out of service in 2014, and the ship now runs from Karlshamn in Sweden to Klaipėda in Lithuania.
However, there’s a strong grassroots movement campaigning to have the route reinstated. RHEG (Re-open the Harwich to Esbjerg ferry Group) includes campaigners from both the UK and Denmark as well as other Scandinavian countries and is active in trying to get a ferry link between the UK and Denmark reinstated.
They have set up an online petition to lobby for the ferry to re-start or an alternative UK to Denmark ferry route to be set up.
We hope they’ll be successful, but until they are, ferry lovers will have to choose an alternative (more long-winded!) route to Denmark.

Tragiskt nog är den 'online petition' ,som en gång fanns, numera lika nedlagd som färje-linjen.
:shrules

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...