Ägge
Tutlurad
Fördelen med att åka Puttgarden hem (jag gör oftast så) är att man inte behöver boka nåt... bara rulla dit, närsom på dygnet, båtarna går hela tiden.
Låter riktigt fint, allt man kan slippa planera är ju en fördel
Fördelen med att åka Puttgarden hem (jag gör oftast så) är att man inte behöver boka nåt... bara rulla dit, närsom på dygnet, båtarna går hela tiden.
Hade jag haft planer på att köra hela vägen ner till Alperna så hade nog färjan från Göteborg till Kiel varit första alternativet även om jag fått köra en bit norrut för att komma till den..
Förra året skickade jag hojen med lastbil till Italien och sen flyg ner och sen körde jag hem och på hemvägen valde jag Rostock-Trelleborg för att slippa lite mil genom Danmark och priset var galet billigt..
Detta året blev det Över bron både ner och hem då jag skulle passa Tåget i Hamburg för vidare färd till Alperna och då passade inte båten från GBG.
Nu till sommaren har jag inte bestämt än men lutar åt lastbil/flyg ner och kanske Tåget hem och då blir det nog Bron igen för att slippa planera för mycket och ha tider att passa där också. (eller kanske flyg ToR).
Hade jag haft planer på att köra hela vägen ner till Alperna så hade nog färjan från Göteborg till Kiel varit första alternativet även om jag fått köra en bit norrut för att komma till den..
Förra året skickade jag hojen med lastbil till Italien och sen flyg ner och sen körde jag hem och på hemvägen valde jag Rostock-Trelleborg för att slippa lite mil genom Danmark och priset var galet billigt..
Detta året blev det Över bron både ner och hem då jag skulle passa Tåget i Hamburg för vidare färd till Alperna och då passade inte båten från GBG.
Nu till sommaren har jag inte bestämt än men lutar åt lastbil/flyg ner och kanske Tåget hem och då blir det nog Bron igen för att slippa planera för mycket och ha tider att passa där också. (eller kanske flyg ToR).
Jag har funderat många gånger på att skicka ner hojen med lastbil och köra hem.
Tycker du att det funkade bra? Något man behöver tänka på?
Intressant! Hur mycket kostade hojfrakten och flyget? Och vart skickade du hojen?
Frakt från Göteborg 5000. (från Växjö 4375kr om jag minns rätt)
Flyg från ca 1100kr..
Taxi från Verona till Affi om man nu väljer att skicka dit, ca 500kr.
Nu var detta min resa 2018 men priser finns på Karlsson speditions hemsida.View attachment 451743
Okej ja, har man pengarna och kanske begränsat med tid så är det såklart ett smidigt alternativ. Men en snåljåp som mig får nog fortsätta leta sovplats under borden på Rostock-färjan...
Just tiden brukar vara det stora problemet för min del.. många platser man vill köra och för lite tid att göra det... Räknar man på det så kostar det att köra med, soppa, båtbiljetter och hotellnätter (Om man nu är bekväm av sig som jag) så sticker det snabbt iväg... men visst blir det lite billigare att köra hela vägen genom Tyskland själv..
Frakt från Göteborg 5000. (från Växjö 4375kr om jag minns rätt)
Flyg från ca 1100kr..
Taxi från Verona till Affi om man nu väljer att skicka dit, ca 500kr.
Nu var detta min resa 2018 men priser finns på Karlsson speditions hemsida.View attachment 451743
Sicket krångel -Ett alternativ är ju att köra på mc-semester..
-Ett alternativ är ju att köra på mc-semester..
Har kört lite olika alternativ genom åren.
Två sista resorna ner till Sydeuropa blev det Öresundsbron eller färja mellan Helsingborg - Helsingör till Danmark för vidare färd via Rödby- Puttgarden. Första av dem körde jag...........................................
Tåget är ganskla praktiskt också och jag lutar lite åt det nästa resa med alternativt Frakt en väg och tåg en väg.. Nackdelarna är väl att behöva ta sig till Hamburg men 55 mil som jag har är inte så farligt, värre i så fall om man bor långt norrut. En annan nackdel är att tåget från Urlaubt express börjar kännas ganska gammalt och när jag åkte nu i år så var det ca 35-37 grader ombord (vid start och svalnade en aning med öppna fönster) och ingen ac.. Tåget hem från Lörrach till Hamburg med BTE var betydligt bättre med ac bl.a.. Som du säger, det är jäkligt gött att sova bort 80 mil Autobahn.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |