amullo skrev:Välkommen till Sporthoj.com
R1 som förstahoj är ju lite extremt, men har du haft kort på bil några år och dessutom haft några vassare bilar så får man väll anta att du kan hålla gashanden i styr..
Kör med insidan och försök att hålla dig på hjulen bara, så går det nog fint..![]()
Per r1 skrev:Det är björns gamla tycker mig känna igen den ..
grattis till ett ok köp hoppas du kommer att bli nöjd med den
/ per
Ingen som någonsin blivit utdömd p.g.a. dom kört R1 samt är unga![/QUOTE]HanneZ skrev:Ärligt talat!
Jag börjar snart kräkas pga av alla mammor och moraljävlar här.
Vill jag köra en r1 så ska alla skita i det.
![]()
TERMINATOR skrev:Ingen som någonsin blivit utdömd p.g.a. dom kört R1 samt är unga!
amullo skrev:Välkommen till Sporthoj.com
R1 som förstahoj är ju lite extremt, men har du haft kort på bil några år och dessutom haft några vassare bilar så får man väll anta att du kan hålla gashanden i styr..
Kör med insidan och försök att hålla dig på hjulen bara, så går det nog fint..
Men som du säkert vet så finns det två typer av MC-förare.
*De som klotat
*De som kommer att klota.
Undantag finns knappast... Så se till att hålla ögonen på trafiken, gashanden i styr och skyddskläder på.
Good luck!![]()
va faan, nu såg de ut som ja skrev de där[/QUOTE]HanneZ skrev:Lung o fin nu broder, stoppa en penna i röven så lungnar du snart ner dej![]()
![]()
Flippen skrev:Jo har redan haft x antal snabba bilar så man har gasat av sig ganska mycket faktiskt..
Sen spelar det ingen roll om vad man har för cc om man inte kör med skallen..
Mvh / Martin som precis kommer från Cross Banan![]()
Twosaint skrev:Det är inte samma sak med hoj som bil....tro mig...
Låter som du har en sund inställning och iom att du haft en del vassa bilar så har du väl förmodligen rätt ok koll på biten att lära sig fordonet innan man sätter rullen mot stoppet i tid och otid.Flippen skrev:Nej det kan vi ju vara överens om
Men jag kan ju säga att min körning på bil och motorcykel inte heller är densamma.. Ser alltid till att ligga steget före och kör faktiskt lugnt och med mycket respekt!
R1,a övningskör brudarna på här hemma så då ska väl jag kunna göra det oxå
Men sen tycker jag det är helt upp till mig om jag vill köra ihjäl mig så länge jag inte skadar någon annan!
R1 är väl inget dåligt val av 1:a hoj.Flippen skrev:R1,a övningskör brudarna på här hemma så då ska väl jag kunna göra det oxå.....
addegbg skrev:ps. var beredd att bli utdömd för att du kör r1 och är under 35 för enligt många är dom för vass då..........
R1 wannabe skrev:R1 är väl inget dåligt val av 1:a hoj.
När jag (iofs återfallsknutte) skulle köpa den så pratade jag med en säljare på Yamahacenter angående hur svårkörd den skulle vara. Han bredde på om hur mycket racing och hur oförlåtlig den är.
Sanningen var en annan.....Jag tycker den är hur snäll som helst, efter sedvanlig avrostning så är det inga problem alls. Tror R6 är "farligare" isåfall.
Man får den respekt man behöver i början, sen är det bara och gasa.
Grattis
Edit: Ska väl tillägga att hojjen aldrig har begränsat mej utan snarare modet![]()
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!