Fästa actionkamera på hjälm

aspiss

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
honda cbr 125 repsol
Hej, har införskaffat en actionkamera för att filma när jag åker på hojen då, det följde med ett fäste till den med en sugkopp på, tänkte hjälmen är väl roligast att sätta den på men har en känsla att den ska lossna när man kör pga vindmotståndet.
undrar hur ni andra gör med eran kamera, är det bara sugkopp på o kör eller hur gör ni?

MVH

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Har ett självhäftande speciellt hjälmfäste.
Monterat på höger sida då vänstersidan var upptagen av Scala Rider G9 och jag vägrar ha det ovanpå och se ut som en Teletubbie...

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Jag satte ett klisterfäste på min hjälm. Rekommenderar nere framtill. Tänk förlängning av hakan.
Blir skön förstapersonsvy.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Har kameran monterad på ett av gaffelbenen när jag tycker det ser konstigt ut med en stor kamera på hjälmen.Drar inte till sig uppmärksamheten heller som kameran gör på en hjälm.Men dom nya solglasögonen med inbyggd videokamera jag skaffade är helt klart mycket bättre än tidigare action cam versioner jag haft sett ur ren bekvämlighet.

Last edited:

Goreplay

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2013
Hoj
Husqvarna Nuda 2012
har monterat min Contour Roam med ett "flat side mount" klistrat på hjälmen. Diskret och bra, märks inte att den är där när man kör :)
contour.jpg

aspiss

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
honda cbr 125 repsol
finns det någon som använder sugkopp? eller är det klisterlapparfästen som gäller?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Har också använt klisterfäste, testade första gången idag. Verkar sitta riktigt bra. Har en GoPro-kopia, vid hastigheter 140+ börjar det kännas att kameran ger luftmotstånd.. Så tror något likt en Contour kan vara bekvämt om man vill filma bankörning med kameran på hjälmen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati