Fäste kamera

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Såg idag att teknikmagasinet hade utförsäljning på en liten videokamera så tog och köpte en sån för att kunna filma mig själv när jag kör. Videokameran verkar fungera bra med kvalitet och allt men det fäste (hama sugpropp) som fanns till verkar helt uppgiven. Fäste kameran på stativet (vred kameran lite åt sidan) och satte fast den på min laptop för att kolla stabiliteten och efter drygt en minut så lossnar den... Så jag tänker om det finns andra fästen att sätta den på? Kardborreband? Hur bra sitter det? Lossnar det direkt om man kör 100km/h+?

Sen så funderar jag på vart man bör fästa kameran för att enkelt se vilka fel man gör? Bak för att se sittposition, fram på sidan för att se hur fjädringen jobbar och sen en fram för spårval. Är det någon annan placering som kan vara bra?

Här är länken till kameran:
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...nr=760114&title=Aiptek PenCam Trio HD silver&

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Hoj
CB1000R
Angående placeringar: Är du ute efter att förbättra din körning är alla vinklar bra. Mixa och sitt och studera så ser du.
Fästet tror jag du får ta fram din kreativa sida och bygga eget. Antingen ett klämfäste till styre eller sving kanske? Dubbelhäftande på tank eller mot dig mm.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!