Få bättre ljud

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tycker du att den är för stor:rolleyes: kapa:rolleyes:

Min var lång och smal, nu kort och tjock. Precis som käringa gillart:rolleyes:

Hade ja köpt nått naket (ducce) hade ja fått leta ny käring. ;)

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Nu har du fel Solid!!
Ibland på somrarna förståru så hör jag vrålvassa radfyror ladda fullt över älvsborgsbron med ett otroligt mastigt dånande råmande läte, och det är sjukt mustigt såväl som potenshöjande.
Och då gillar jag inte ens radfyror!

Det tror jag när jag hör det själv.

Näe, twin skareva, eller stånka.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Hur förändrades ljudet av kapningen?

Tjaa, jag fick höra att den lät gött innan. Kortade 155mm, kanske 3/7 av dämparen, den låter mer! Men jag tycker att den låter mer brutalt/race-brutalt! Lite som en V8 och en race preppad V8.. Jag är nöjd!

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
mm, solid du har fel, radfyra kan låta mustigt å sen skrämma livet ur allt å alla... spec när man sitter på å den börjar skrika precis när den börjar suga in ens huvud.

en tvinn låter bara töntingt på höga varv, e ju bara på lägre varvtalen samt när man släpper gasen som den låter gudomligt.

https://www.youtube.com/watch?v=dhhR0KpVZH0

Ja, twin låter jättemesigt och fattigt på höga varv. :död

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag å polarn kapade våra coolfiber slipon, ungefär samma ljudnivå som innan på tomgång och låga varv, på högre varv låter dom högre än tidigare :)

Samma med min kortade honda original ljuddämpare, tyst som original på tomgång men på högvarv är den lite ljudligare än en okapad

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bättre ljud är bra, men om du vill ha det bästa ljudet OCH få en massa ligga, så finns det en enkel regel.

Skaffa en Ducati med Termignoni!

View attachment 418348

Känner på mig att jag kommer få ligga i år :tuttar
Tips: bli homo. Bara killar som går igång på porriga italienska avgassystem.
Brudar fattar inte varken vad dom ser eller hör, dom går på tramsiga grejer som 'utstrålning', 'självkänsla', 'wersta stajlen' och sånt.
Ledsen att göra dig besviken men du har en hojgayarsommar framför dig :D
Men sålänge hojen gör dig glad spelar ju inte annat så stor roll!

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tjaa, jag fick höra att den lät gött innan. Kortade 155mm, kanske 3/7 av dämparen, den låter mer! Men jag tycker att den låter mer brutalt/race-brutalt! Lite som en V8 och en race preppad V8.. Jag är nöjd!

Shysst! Är mest det jag är ute efter med, i nuläget hör jag inte motorn i farter över 140 typ - TRÅKIGT! Frågan är bara hur det kommer gå med bankörningar med max 95db ifall jag kapar..

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Shysst! Är mest det jag är ute efter med, i nuläget hör jag inte motorn i farter över 140 typ - TRÅKIGT! Frågan är bara hur det kommer gå med bankörningar med max 95db ifall jag kapar..

Min klarar inge bana nu, kanske med en massa tur går det med db-killern. Men man kan ju pröva? Din ljuddämpare är ju säkert betydligt större än min från början och kanske beroende på stoppningensskick låte som min innan kapning. Min hade inte rullar många mil inte kapning så den var riktigt fräsch!

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
https://www.youtube.com/watch?v=dhhR0KpVZH0

Ja, twin låter jättemesigt och fattigt på höga varv. :död

Du hör ju, den låter inte alls brutalt eller nått på höga varv. Låter helt enkelt som en tonåring som kommit in i målbrottet. Den låter mulligt å tungt på låga varv, å även när man släpper upp gasen å motorbromsen kommer in, men när man väl drar på å ligger på höga varv så får ljudet högtonart å låter för "busy" det känns som den jobbar översin förmåga då det saknas 2 cylindrar :p Nä, låga varv där låter de bra. Samma med min v4a, låter mäktigt på låga varv men sen över 10 då e det inte lika grymt längre.. meeeeh rad4a, yamma cpt, aprillians v4 eller en visslande 3a då jäklar :D

Last edited:

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Lite off-topic nu kanske, men är det någon som kör med ett rör från Dan-Moto? Som fattig två-barns far så skiljer det ju en hel del i pris mellan Dan-Moto och Acrapovic rören och om det går att få lite roligare ljud än vad orginalsystemet presterar för en hygglig billig peng så låter det ju intressant. Om man sedan vinner någon hästkraft eller två så är ju det en trevlig bonus. :)

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Lite off-topic nu kanske, men är det någon som kör med ett rör från Dan-Moto? Som fattig två-barns far så skiljer det ju en hel del i pris mellan Dan-Moto och Acrapovic rören och om det går att få lite roligare ljud än vad orginalsystemet presterar för en hygglig billig peng så låter det ju intressant. Om man sedan vinner någon hästkraft eller två så är ju det en trevlig bonus. :)

Bästa ljudet jag fått ur en radfyra var med nikko slipon, vilket jag inte tror var särskilt dyrt. Med db-killers lät den så där lagom så att grannarna i villakvarteret inte argt stirrade på mig. Utan db-killers var morrandet riktigt bitskt!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!