Få bort larmknapp från handskar

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Bikerbitch skrev:
Går det inte att knipsa av själva metall -niten? Funkade för oss på jobbet iallafall när vi provade hur säkert det var..

Jopp det går, bågfilblad lr dylikt fungerar också lr rent och skärt våld [läs slägga]

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Morakniv genom plasten, så skär man ut stålringarna om man inte har tillgång till rätt magneter (som finns på clas ohlson tex)...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tjoffe skrev:
nem ertem magyarol! (stavning perkele?)

magyarul är det väl ändå?

Nem Magyarul beszelek, svede vagyok (den mest frekvent använda frasen av oss medicinstuderande här)

//wannabeungrare (svensk bosatt i Debrecen sedan 7 månader)

OT: Ni som är riktiga ungrare kan ni förklara varför folket i Debrecen är så fruktansvärt fientliga mot oss utlänningar?

Gabor

Guest
TomK skrev:
Ez nem egy chat :7peta ( :tungan )
De igazan !!
bara för att du har en arbetskollega som kan språk.. :yoparty :tummenupp

Tjoffe skrev:
nem ertem magyarol! (stavning perkele?)

Inte jag åxå...heller.. :tummenupp

Boris JR skrev:
magyarul är det väl ändå?
Nem Magyarul beszelek, svede vagyok (den mest frekvent använda frasen av oss medicinstuderande här)
//wannabeungrare (svensk bosatt i Debrecen sedan 7 månader)

OT: Ni som är riktiga ungrare kan ni förklara varför folket i Debrecen är så fruktansvärt fientliga mot oss utlänningar?

Ett medfött arv sedan det bysantiska kriget , turkar ut.... :tummenupp

ITZHAK skrev:
För att ni inte kan äta en sketen Budapestbakelse utan att skita ner era finkulturella falukorvsfingrar. :hihi

sant, salamin i munnen bör tas ut innan.... :)

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Hur lyckades du ens komma ut från butiken utan att det tjöt utavbara helvette?:confused:

Är dom nu verkligen ärliga så är det bara att ta dig tillbaka till butiken och få handskarna avlarmade + ersättning för ditresan.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
ITZHAK skrev:
För att ni inte kan äta en sketen Budapestbakelse utan att skita ner era finkulturella falukorvsfingrar. :hihi
Budapestbakelse är överskattat men här finns mängder av andra godsaker :tuttar som dessvärre oftast inte talar något mer begripligt språk än ungerska :huvet

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Joe Schmoe skrev:
Vad hände sen? Vandrade du tillbaka? :confused: :va

Näe, de ändrade hur de räknar. Fram till förrförra sommarens nationaldag var man invandrare om man har en utlandsfödd förälder. Numera räknas man som helsvensk i statistiken om en förälder är svenskfödd.

Det var en djup identitetskris. Jag blev tvungen att lägga ner mitt hiphopband. Jag fick börja säga "den lämnade något i övrig att önska" i s f "den var fett keff, yo". Och så vidare... (så fick jag ventilerat lite fördomar när jag ändå var igång ;))

Carpe me skrev:
Hur lyckades du ens komma ut från butiken utan att det tjöt utavbara helvette?:confused:

Är dom nu verkligen ärliga så är det bara att ta dig tillbaka till butiken och få handskarna avlarmade + ersättning för ditresan.

He vettefan hur jag kom ut. De var stängning på gång, så de kanske hade slagit av larmeländet. Irriterande i vilket fall att larmet inte gick den gång jag hade önskat det.

Jag hinner inte ta mig till Sthlm en gång. He blir mekanisk åverkan eller att tigga i butiker här... och beroende på hur jobbig det blir tänker jag hävda att jag skall ha ett presentkort. Klippa känns som en väldigt dålig idé med tanke på hur knappen sitter i handskarna.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
terLag skrev:
Men pep det inget om kassen när du gick ut från butiken? :confused:
Han har redan svarat på det. :tummenupp

ft skrev:
He vettefan hur jag kom ut. De var stängning på gång, så de kanske hade slagit av larmeländet. Irriterande i vilket fall att larmet inte gick den gång jag hade önskat det.

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
bumpar tråden då jag själv råkat ut för liknande..

beställde en hjälm genom brittiska ebay.. fick hem hjälmen idag.
när jag tog ut den ur lådan upptäckte jag att företaget jag beställt ifrån (J&S accessories) glömt att ta bort larmknappen från hjälmen..

någon som testat de olika metoderna beskrivna i tråden och vet att de fungerar?

jag menar, orkar ju inte börja skicka tillbaka till england pga detta

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
bumpar tråden då jag själv råkat ut för liknande..

beställde en hjälm genom brittiska ebay.. fick hem hjälmen idag.
när jag tog ut den ur lådan upptäckte jag att företaget jag beställt ifrån (J&S accessories) glömt att ta bort larmknappen från hjälmen..

någon som testat de olika metoderna beskrivna i tråden och vet att de fungerar?

jag menar, orkar ju inte börja skicka tillbaka till england pga detta

Råkade ut för detta häromveckan.
Slipade av knoppen (på larmet sidan) med en bandslip.
Gör det försiktigt annars blir den så varm att plasten smälter fast.

/Dan

Last edited:

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
nix, inte testat att borra... problemet är att larmknappen sitter fast i ena hakremmen (den som träs genom d-ringarna), och jag vill ju helst inte skada remmen... Omöjligt att klippa pinnen som går genom remmen, då en avbitare omöjligt får plats.. ev skulle det gå att kapa med bågfil, men då riskerar jag att rispa remmen.. ev kan kylspray och en hammare funka..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

JAg lyckades med samma bedrift när jag köpte skjorta på slutrea i en affär...

Den ligger fortfarande i gaderoben med larm knappen på..

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Om det är en sån nit som går igenom tyget in i plastpluppen på andra sidan så löses det enklast genom att klippa bort niten med en avbitartång. Kan vara svårt att komma åt runt den men det går. Ingen färg kommer ut eller så som de brukade ha på reklam för många år sen. Att det inte tjöt beror nog på att man bara har larmdummys och inte riktiga larm. en del småbutiker har det.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024