Få bort lim/avgasklet från ny slipon?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Hej, köpte för ett tag sen en Mivv suono och monterade på min z750, nu har det läckt ut lite klet genom nit-hålen och lite småskarvar på burken som vägrar att gå bort hur jag än gnuggar med avfettning/shampo/svett :rolleyes:

Någon som har upplevt samma klet? få bort lättast? Vill ju inte gå på med slipmedel det första man gör på den rostfria godsaken!

http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=317117&stc=1&d=1282230830

Bifogat

• DSC_0519.jpg
    DSC_0519.jpg
    231.8 KB · Visningar: 153

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Autosol polerar så du får en blank yta. Testa lite svinto med mycket lödder och en varsamhand.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu ser jag inte riktigt hur ytan på slip-onet ser ut. Men är det blank rostfri kanske det är läge att vara lite försiktig med autosolande. Det kan ge små repor.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ser ut som borstat rostfritt, sånt är apsvårt att få bort skit från tyvärr, skulle nog prova med aceton eller kemiskt ren bensin som nån nämde tidigare.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ser ut som borstat rostfritt, sånt är apsvårt att få bort skit från tyvärr, skulle nog prova med aceton eller kemiskt ren bensin som nån nämde tidigare.

Tvärtom! Borstat RF är det enklaste att hålla snyggt, bara att gno med Scotch Brite blött med lite Yes och vatten åt samma håll som den befintliga texturen. Vips är det som nytt. Perfekt när tex RF krökar blivit mörka av fastbrända partiklar från framdäcket etc. Brukar gå över mitt avgas med Scotch Brite varje gång det är avskruvat, går rätt fort. På krökar når man ju dessutom att greppa runt med Sctotch Brite-duken i handen, sedan är det bara att rotera kröken och krama åt med näven.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...