Få CBR1000RR på gatorna..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Efter att själv ha införskaffat nya blejden så har jag uppmärksamt kikat efter dem i trafiken för att se hur andra byggt om sina bakdelar, vika slipon, osv, osv...

Det som slår mig är att et där väldigt få exemplar av den nya RR:en (Och då speciellt 1000RR) ute på gatorna!? Jag har sett en, å det var en 600:a, på hela den här veckan och då åker jag ändå ganska mycket bil.

Det är väldigt många fler ZX10 och R1 och jag har tom sett två nya Gixxrar denna vecka..

Hur kommer detta sig? Är det inte många sålda eller vad? :va

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Här är det tvärt om tycker jag... Har inte sett en enda 10:a än, men drösvis av 1000RR!

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Hondas filosofi verkar vara att bygga hojar med brett användningsområde (om nu en sporthoj kan anses ha ett brett sådant). Då Hondorna alltid får stryk med någon sekund vid tidningars bantester väljer de flesta att köpa de "värsta" hojarna dvs Zx 10:an, R1 eller Gixxern. Det är samma förhållande med min hoj och åren runt 00-03. Strunta i detta och var lycklig att du är aningens mer exklusiv än andra :banana . Vem som sedan är snabbast beror i 99 fall av hundra endast på piloten :tummenupp

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Har inte heller set så många. Såg en igår dock, som hade två pipor under sadeln som såg ut som de på MV Agustan. Jäkligt coolt :tummenupp Såg inte vilket märke det var dock :va

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Biturbo skrev:
Efter att själv ha införskaffat nya blejden så har jag uppmärksamt kikat efter dem i trafiken för att se hur andra byggt om sina bakdelar, vika slipon, osv, osv...

Hmmm... Som ägare av en har jag svårt att inte kommentera....

Dom går så fort att du hinner inte se dom.....

Eller.. kanske den bästa....

Vi maskerar dom till r1:eek:r för att slippa uppmärksamhet...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
steka skrev:
Vem som sedan är snabbast beror i 99 fall av hundra endast på piloten :tummenupp

Helt korrekt! Rossi mot Rossi, då spelar hojen roll, och då inte bara prestanda, utan även hur man passar ihop med hojen osv.
Annars har väl dom flesta för starka hojar för att dom ska kunna ta igen på rakorna det dom förlorar i kurvorna? :7peta :hihi

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
jag funderar själv på att byta till en men det finns då inget utbut av dom på beg marknaden....får se i höst/vinter..

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
zx10r är det jag sett minst av måste jag säga (ja om man inte räknar nya suckan då).

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Biturbo skrev:

Det som slår mig är att et där väldigt få exemplar av den nya RR:en (Och då speciellt 1000RR) ute på gatorna!? Jag har sett en, å det var en 600:a, på hela den här veckan och då åker jag ändå ganska mycket bil.

Det är väldigt många fler ZX10 och R1 och jag har tom sett två nya Gixxrar denna vecka..

Hur kommer detta sig? Är det inte många sålda eller vad? :va

Håller med!

Jag har bara sett 4 stk en var en Repsol lackad.

JB

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
RR:Benny skrev:
Biturbo skrev:

Hmmm... Som ägare av en har jag svårt att inte kommentera....

Dom går så fort att du hinner inte se dom.....

Eller.. kanske den bästa....

Vi maskerar dom till r1:eek:r för att slippa uppmärksamhet...

Nja, men därimot så är de verkligen förvillande lika 600:an. Jag tar iaf miste.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
SMoto skrev:
jag funderar själv på att byta till en men det finns då inget utbut av dom på beg marknaden....får se i höst/vinter..

Håll ögonen öppna.. I slutet på Juli skall jag sälja min.. :gnissla

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
steka skrev:
Strunta i detta och var lycklig att du är aningens mer exklusiv än andra :banana . Vem som sedan är snabbast beror i 99 fall av hundra endast på piloten :tummenupp

Jaja.. Jag är absolut inte missnöjd med valet av hoj utan mest det att jag tycker det är knepigt att man inte ser fler av dem.. :va

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tycker oxå man ser väldigt lite cbr1000rr..

inte mig emot, den av dom ny sporthjarna jag är mest sugen på, slipper jag sitta och tråna på min gamla pråm.. :tungan

(inte för att jag inte önskar att jag hade en R1a eller zx10 när dom wheelar förbi i 200 knyck...)

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
så här ska röven se ut på en 1000RR!!

DSC_7569.jpg

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Tycker det ser helskumt ut med akrat på den bilden :va

Laser-ljuddämparen såg ju mycket mer diskret ut och passade mer in. Känner mig iofs ganska kluven när det gäller seatpipes överhuvudtaget, R1-orna är dock najs.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
wåååååååård! haha!!! håller med!!! whohahha!, höhö!!, exakt!!!, presis!!, word!!

sådär nu har jag gjort slut på några menlösa inlägg.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept