Få flickvännen MC-intresserad!?

Creutz

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2009
Hoj
Buell Blast -04
Hej!
Nu är det så här att jag är 18 och min flickvän fyller snart 18 med.
Jag tycker det skulle vara jättekul om hon tog MC-kort, och vet ju att det lättaste sättet att väcka intresse på är ju helt enkelt att få henne att köra!
Dock är jag inte helt säker på reglerna, men tolkar det såhär:
Det borde va okey att bara ta en gammal hoj, slänga på en övningskörskylt och sen bara dra iväg sålänge farsan också åker med som har haft A-körkort länge?
Hon håller just nu på med B-körkort så körkortstillstånd och sånt är inget problem.
Använder detta som argument med att det är bättre att ta det direkt medans teorin sitter färskt i huvudet.
Och om man väl får prova att åka hoj och förstår hur underbart detta är finns det väl ingen som kan sluta!?
Tack på förhand!

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Ja varför inte. Men tänk på att det blir väldigt lite fritid med grabbarna om din hona ska vara med på alla körningar/träffar!

Med det i åtanke säger jag annars bara go for it.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sålänge hennes tillstånd gäller för A-behörigheten också och farsan din är godkänd som hennes handledare så är det bara ut och köra.

(Du kan få köpa min gamla hoj men man måste springa igång den för tillfället=gratis motion.)

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Du prova att ta med henne ut på en tur.Min tjej är faktiskt mc intresserad och vill inge hellre än ta körkort för mc men hon håller på med teorin för bil nu med ..enda grejen är att jag är lite orolig för hennes säkerhet för hon har URUSEL simultankapacitet och tänker inte sådär jättefort...visst man kan lära sig köra bra men viss fallenhet för mc körning är ju en fördel..alternativt att man kör sjukt mycket..iallfall..jag tror bästa sättet för dig att få henne att ta körkortet är att erbjudaa henne något riktigt fint om hon tar det..sen att du typ kan pröjsa hennes första mc eller betala hälften...det går alltid med mutor..och som du sa..när hon väl kört 1 gång så är hon fast =):D

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Du prova att ta med henne ut på en tur.Min tjej är faktiskt mc intresserad och vill inge hellre än ta körkort för mc men hon håller på med teorin för bil nu med ..enda grejen är att jag är lite orolig för hennes säkerhet för hon har URUSEL simultankapacitet och tänker inte sådär jättefort...visst man kan lära sig köra bra men viss fallenhet för mc körning är ju en fördel..alternativt att man kör sjukt mycket..iallfall..jag tror bästa sättet för dig att få henne att ta körkortet är att erbjudaa henne något riktigt fint om hon tar det..sen att du typ kan pröjsa hennes första mc eller betala hälften...det går alltid med mutor..och som du sa..när hon väl kört 1 gång så är hon fast =):D

Jga ska börja köra med tjejen i sommar är det tänkt, tyvärr så har hon dålig smak. "Men den där är ju fin" och pekar på nåt gammalt ras från 81... aja

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Ta med henne på en tur och visa att det är roligt och spännande att köra så lär hon nog fatta tycke för körandet.

(Jag hade nog inte kunnat vara med en chey som kör hoj eller är polis, (eller gör något annat som är "farligt")).

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
dude, det vill du inte ens. Tro mig.. kommer inte vara lika kul, det är typ anledningen till att bli av med henne för dagen ska ut och köra med polarna. Jag tvivlar starkt att det ens går att FÅ någon att få det som intresse om personen inte alls är intresserad. Men skippa det istället belive me, you will regret it.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Min första fråga är VARFÖR? Ha ett eget intresse utan att ha flickvännen runt dig 24-7..men sen såg jag att ni var 18 år:lolVill hon inte bli intresserad så var nöjd med det, annars finns risk att du ångrar dig senare..:)

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Min första fråga är VARFÖR? Ha ett eget intresse utan att ha flickvännen runt dig 24-7..men sen såg jag att ni var 18 år:lolVill hon inte bli intresserad så var nöjd med det, annars finns risk att du ångrar dig senare..:)

han kan fortfarande ha andra intressen då han slipper tösen?:tungan
Om hon kan tänka sig att testa övningsköra lite så är det väl bara att köra på?
Annars är det väl bara ut och åka lite med henne och om hon fortfarande inte vill så är det väl bara nöja sig med det.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Brutalt roligt :rofl

Till TS: Låt bli...är hon inte intresserad så lär det bli helt värdelöst eller värdelösare kanske är mer rätt!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag har Hojen och Grevinnan sina hästar.

En ypperlig synergi sedan snart 25år.

Jag kan väl rida ut en runda med henne om det krävs och hon kan sitta bakpå när all planering synkar.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Har tänkt tanken att det skulle vara skoj om frugan skaffade A, för till skillnad från vissa här är jag tillsammans med henne för att jag gillar att umgås med henne. Men nä, först och främst är jag nervis att ha henne bakom ratten på en bil, för det andra är det trevligare att ha henne bakpå och kramas.

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Helt rätt grabben, varför inte dela det bästa som finns (mc-körning) med den man delar allt annat med? Lyssna inte på de andra gubbsjuka..
Finns inget bättre än att ligga och rejsa på småvägar mot flickvännen.
Jag och min tjej har haft enormt många turer ihop som inte hade blivit hälften så bra med nån annan.
Numera finns det inga gathojar i våra liv, jag kör Sst600 och hon kör depåtavla :krama men det blir säkert fler turer i framtiden, när vi är gamla nog att köra tung mc.
Tyvärr behöver, som ovan nämnt, den hon övningskör med vara godkänd som handledare för just henne.
Låt henne åka med dig, testa på nån avlägsen parkering el liknande innan ni börjar klydda med handledare och sånt. Är hon inte intresserad så är hon inte, och kommer troligtvis inte bli det.
Lycka till!!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Se till att hon får prova med en hoj som är lättkörd, alternativt börja med en moppe som man har råd att tappa/skicka iväg om hon är helt novis på körning av 2-hjulingar.

Har själv haft tanke på att få donnan att köra båge men hon har nog åkt båge 1 gång med sin bror så det kräver ju mer ansträngning från bådas sida.

Jag ser mest fördelar med att ha en tjej som också kör till skillnad från många andra här.
För det första slipper du allt eventuellt tjaffs om att du bara ska göra det du gillar,
att det är så himla farligt och hon är så orolig när du är ute och gasar, kan hon ju knappast vara om hon är med.
Att ni aldrig gör något tillsammans eller att du bara vill lägga pengar på dina intressen.

Skulle klart vilja påstå att det hade blitt säkrare/lugnare med henne med på turerna med för den delen, i alla fall när det gäller mig.

Se bara till att hon har alla tillstånd som krävs innan hon ger sig ut. Alla är rädda/nervösa första gången de ska köra båge. De som säger annat skulle jag nog påstå ljuger:D Så om hon prompt inte ska testa en andra gång så stå på dig och ta hjälp av hennes far om han är med på noterna.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Tråden kommer ändå bara sluta med att du tejpar fast henne vid en lyktstolpe :D
(SH-referens)

Last edited:

Pussycat

Försök att tämja mig...
Gick med
11 Dec 2009
Hoj
07, Yamaha R1, 97, Honda Fireblade, CBR900RR
Jga ska börja köra med tjejen i sommar är det tänkt, tyvärr så har hon dålig smak. "Men den där är ju fin" och pekar på nåt gammalt ras från 81... aja

Alltså, förlåt #1, men vilket fruktansvärt roligt självmål (låtsas att du är född -81) :crash

Förlåt #2, sköna fördomar som besannas när man läser vilken respekt vissa har för sina bättre hälfter :3freak

TS: Det vibrerar när man kör. PuNCkGt.

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Skulle jag träffa nån som inte redan kör hoj så skulle jag göra allt jag kan för att hålla henne borta..

Kan aldrig komma nåt bra ur att tjejen börjar hänga med hojfolk..

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...