Få flickvännen MC-intresserad!?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag tvivlar starkt att det ens går att FÅ någon att få det som intresse om personen inte alls är intresserad. Men skippa det istället belive me, you will regret it.

Tror inte heller det går att pracka på någon intresset för MC om man inte har det från början. Att köra hoj kräver lite känsla. Och för det behövs intresse. Samt att tjejer ibland kör lite försiktigare och då missar man hela poängen med att köra hoj. Eftersom man oftast vill köra jävligt fort.

Kan ju vara skönt som övriga säger att ha ett eget intresse oxå. Räcker väl om du kastar upp henne på bönpallen emellanåt. Så kan hon få sig en åktur av det slaget. :)

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Är väl kul om ens andra hälft på eget intiativ skulle vara intresserad av ett av sina intressen, i detta fallet motorcyklar och allt vad det innebär, och självfallet skulle man stöttat och hjälpt med både övningskörande och mekning, men intiativet skulle behövas tas av dem, inte mig. Precis på samma sätt vill man ju inte han hon/han ska tjata om att man ska engagera sig i hennes intressen om inte viljan finns, man har ju två liv innan man blir tillsammans och det är ju inte riktigt meningen att man tvunget ska göra allt tillsammans.

Men det är svårt nog att hitta genuint MC-intresserade personer oavsett kön, de jag känner som har A-kort faller främst under den katergorin människor som pratar slip-on, hjul stripes och hästkrafter....tyvärr!

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Agree!
Tyvärr kan det också bli som med min regering...
Hon hatar hojen så till den milda grad att hon hotat slå sönder den när jag är iväg och reser..
Skulle jag komma på den elaka tanken att köra ut en sväng kommer hon GENAST på runt en miljon andra saker som "familjen vill göra".....

Hehe, säg till när det är dags att avyttra hojen så kan jag köpa den ;)

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
dude, det vill du inte ens. Tro mig.. kommer inte vara lika kul, det är typ anledningen till att bli av med henne för dagen ska ut och köra med polarna. Jag tvivlar starkt att det ens går att FÅ någon att få det som intresse om personen inte alls är intresserad. Men skippa det istället belive me, you will regret it.
Då är jag alltså tämligen lyckligt lottad?
Vi, hustrun+jag tog en dag bussen till Verona Motor och hämtade en Goldwing...
Hon berättade efteråt att hon var livrädd när hon satte sig i "baksätet". (Det var jag också, hade aldrig förut kört "riktigt tung" hoj, tomvikt 360kg).
Nu är det alltid hon som vill ut och åka med GW:n, jag får ha mina andra lekfordon ifred och hon hjälper mig också att städa garaget...
Helt OK arbetsfördelning tycker jag.
Det går att "omvända" kvinnor till att bli mc-troende...:tummenupp

I år ska hon få pröva att åka själv, har ett par CB125T att prova med..

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
du vill inte ha din chey hängandes efter dig varje gång du vill ha egen tid, det är bättre om de inte är intresserade

Creutz

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2009
Hoj
Buell Blast -04
Vet i fan om man blivit klokare av det här! men kul att det blev en diskution iaf!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
min tjej tyckte in alls Closer to the edge var så bra som jag tyckte, hon grät ju inte en enda gång :dummer

Nä, men hon fick säkert ännu mer vatten på kvarnen om hur farligt det är... :brynad (det hjälper nog inte att förklarar att IoM-TT är det mest extrema i road racing-väg man kan tänka sig...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag själv är egentligen ganska nöjd med att varken hustru eller barnen visar något större intresse, annat än att de åkt med bakpå någon enstaka gång (och i sidvagnen, då det fanns en Ural hemma). Jag vet hur riskabelt det är och hur man måste vara på hugget och köra åt andra, vet alldeles för många som strykt med och varit inblandad i olyckor själv. Så jag skulle vara rejält orolig om någon av dem var ute och körde hoj...

Men visst är det kul om det visas i alla fall något litet intresse för det man håller på med.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
I samband med att jag tog mitt kort så fick sambon för sig att hon skulle köra moped till och från jobbet.
Efter att ha åkt bakpå med mig ett par gånger så blev moppen ratad för att den var för trist och långsam.
Krängdes snabbt till grannen och sedan så inhandlades ett litet monster som är låga och lättkörda (samt
arbetet med att ta kortet).

Fördelar nu är helt enorma eftersom vi båda gillar bankörningar och man har mycket lättare att motivera
diverse inköp. Att kunna sticka ut och åka en sväng utan att behöva förhandla i en halvtimme är inte heller
fel.

Enda nackdelen är väl att man inte kan stå och dryga sig med en massa kommentarer om kvinnliga hojåkare
vid donken :rolleyes:

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Agree!
Tyvärr kan det också bli som med min regering...
Hon hatar hojen så till den milda grad att hon hotat slå sönder den när jag är iväg och reser..
Skulle jag komma på den elaka tanken att köra ut en sväng kommer hon GENAST på runt en miljon andra saker som "familjen vill göra".....

Va fan då!!!
Äru ihop med MIN brud!:gråta:D

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag är oändligt tacksam över engagemanget från min fru i hojfrågan. Hon brukar vilja åka med en sväng till Rosenhill för en fika på våren, och nån gång mer under säsongen. That's it.

Skulle hon vilja åka med i tid och otid skulle jag förmodligen sluta köra hoj. Skjutsa är inte särskilt kul, och om man inte håller ungefär samma tempo är inte heller det roligt.

Sevil

Member of the Pink Ladies
Gick med
25 Jun 2011
Hoj
Kawa ER6-f-11
Och alla hojåkares vilja och dröm är att köra jävligt fort? och vad som just är poängen med att köra hoj är kanske helt annat för dig än mig t.ex. tacka fan för att lika mycket som intressen mellan partners skiljer sig åt, så skiljer sig också hojkörningen osv.. hade blivit bra tråkigt annars. :yoparty

Tror inte heller det går att pracka på någon intresset för MC om man inte har det från början. Att köra hoj kräver lite känsla. Och för det behövs intresse. Samt att tjejer ibland kör lite försiktigare och då missar man hela poängen med att köra hoj. Eftersom man oftast vill köra jävligt fort.

Kan ju vara skönt som övriga säger att ha ett eget intresse oxå. Räcker väl om du kastar upp henne på bönpallen emellanåt. Så kan hon få sig en åktur av det slaget. :)

Bikerlady

Bannad
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
2009 BMW Adventure R1200GS
Man pratar sig blå om jämlikhet i Sverige... men här läser man enbart om hur horribelt det är om en kvinna har mc-intresse!!!

Stinker könsdiskriminering...

Rimmar riktigt illa!!!

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Man pratar sig blå om jämlikhet i Sverige... men här läser man enbart om hur horribelt det är om en kvinna har mc-intresse!!!

Rimmar riktigt illa!!!

Tycker mest folk skriver att dom inte vill att deras sambo/flickvänner/fru ska köra hoj pga av att man vill ha sin egen hobby.

Ang tjejer som kör hoj är nog majoriteten överens om att det är trevligt bara..

Själv har jag ingen åsikt i ämnet. min fru är dock totalt ointreserad av motordrivnka hk. hon har en häst och hon har aldrig tack och lov försökt pracka på mig den hobbyn :)

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -03

Rimmar riktigt illa!!!

Tycker att du inte bör använda ordet könsdiskriminering direkt - Kan hålla med om att vissa här kanske formulerar sig fel/kortfattat men i mitt tycke är det så här:
Är den ena parten i ett förhållande intresserad av hojar och äger/kör själv så är det omöjligt, tro mig, att den andra parten inte får chans att lyssna eller bli involverad i intresset och tycker den andra parten att (kvinnan i detta fall) hon delar samma intresse - Ja, då ska hon också hoppa på.

Däremot ser jag det som väldigt märkligt att försöka "tvinga" eller "få" sin respektive att bli intresserad.. Tycker hobbyn om hästar sammanfattar det ganska väl.

Bikerlady

Bannad
Gick med
2 Jan 2012
Hoj
2009 BMW Adventure R1200GS
Mitt senaste inlägg riktar sig till dem som inte tycker att en kvinna ska köra hoj...

Och visst... man kan aldrig tvinga på ngn sitt intresse...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...