Få historik om ett nummer

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Yamaha
Hej
Jag är i desperat behov av att få veta hur ofta ett nummer ringt hit det senaste året men det är väl omöjligt att få veta det? :va Det skulle vara av oerhörd betydelse om man fick ett sådant besked så ingen som jobbar på telia här :Bugar :Bugar

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Pangbruden skrev:
Hej
Jag är i desperat behov av att få veta hur ofta ett nummer ringt hit det senaste året men det är väl omöjligt att få veta det? :va Det skulle vara av oerhörd betydelse om man fick ett sådant besked så ingen som jobbar på telia här :Bugar :Bugar

Ring telia och fråga hur du ska bära dig åt för att få tag i uppgifterna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Pangbruden skrev:
Hej

Går inte. Det kostar 1500:- att spåra ett samtal som redan ägt rum, om det visar sig gå till en telefonväxel - 2500:-... Polisen begär inte ut uppgifterna om brottet inte är allvarligt (vet ej hur allvarligt det måste vara, tror att det är måste vara minst 2 års fängelse på straffskalan). Om du vill spåra framåt i tiden så kostar det 1000:- tror jag, då får du ett telefonnummer som du ringer upp så snart du haft ett samtal du vill spåra. Sedan fäår du hem uppgiften via brev.

mr sleepy

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
rosa plastmissil
1500 kr????

nu kanske jag missat något (typ att det är ett skyddat nummer så att det verkligen måste spåras) men när jag får min teleräkning så är den specad så att jag kan se alla nummer jag ringt. så borde man inte kunna få en sån lista hemskickad till sig bara.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mr sleepy skrev:
1500 kr????

nu kanske jag missat något (typ att det är ett skyddat nummer så att det verkligen måste spåras) men när jag får min teleräkning så är den specad så att jag kan se alla nummer jag ringt. så borde man inte kunna få en sån lista hemskickad till sig bara.

Det lär ju inte stå de nummer som ringt till dig på din specifikation?

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
mr sleepy skrev:
1500 kr????

Nope.. du måste begära det av telia!! Kostnaden ligger nånstans i nivå med det som redan är nämnt... ingår 3 eller 5 spårningar,,, Ring Telia..

mr sleepy

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
rosa plastmissil
såklart min lista inte visar nummer som ringer till mig. fan vad kass jag är som missa den lilla detaljen :fatta!

jag får skylla på att jag satt i skolan och borde gjort något annat (arbetat med 3d-cad).

HanneZ

Guest
Har en kompis som jobbar på telia. Jag vet att det kostar mer att söka efter nummer bakåt i tiden än om man anger att man vill undersöka telefonsamtal som komma skall. Personligen tycker jag det är ovettigt att "skyddat nummer" överhuvudtaget finns. Jag vill inte att någon ringer till mig som har någon anledning att dölja vem hon/han är.

/ Hannes

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
HanneZ skrev:
Har en kompis som jobbar på telia. Jag vet att det kostar mer att söka efter nummer bakåt i tiden än om man anger att man vill undersöka telefonsamtal som komma skall. Personligen tycker jag det är ovettigt att "skyddat nummer" överhuvudtaget finns. Jag vill inte att någon ringer till mig som har någon anledning att dölja vem hon/han är.

/ Hannes
Visst är det jobbigt när t.ex telefonförsäljare och liknande ringer. Men är det någon som verkligen behöver skydda sitt telefonnummer. T.ex kändisar, kvinnor som blivit förföljda etc etc då är det en självklarhet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
HanneZ skrev:
Personligen tycker jag det är ovettigt att "skyddat nummer" överhuvudtaget finns.

Finns tyvärr många som behöver skyddat nummer. Nu är det ju inte bara så att du nte ser vem som ringer utan deras uppgifter visas ju heller inte när man söker i katalogen/eniro.

Jag jobbar med stora medlemsregister och där är just sekretess-markeringen viktig för de som har den.

Finns svartsjuka män som använder alla tänkabara sätt för att spåra sina fruar.. Som i vårt fall har det hänt att gubbar ringt in och enkelt sagt:

- Hej, jag vet att jag och min fru är medlemmar hos er men vi får inga utskick från er.. Vilken adress är angiven?. Du får nog söka på min frus namn!

...sekretessen gör att kundtjänsten ser att de inte får lämna ut adressen annars skulle ytterligare en kvinna fått otrevligt besök igen.

sportarn skrev:
Visst är det jobbigt när t.ex telefonförsäljare och liknande ringer.
..Anmäl dig till Nix.se!

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Yamaha
Problemet är inte att jag har skyddat nummer eller så utan jag har blivit anklagad av svärmor för att ha undanhållit att hon ringt hit för min sambo. Hon säger nämligen att eftersom hon inte har tillgång till bil (vilket hon har hela helgerna) så har hon inte åka och hälsa på sitt barnbarn som bor 4 mil bort och ett buss är inte ett alternativ för det tar enligt henne 3 timmar enkel resa :kocko Så istället har hon velat haft kontinuerlig kontakt via telefon men som sagt hon påstår nu att jag medvetet skitit i att svara när hon ringt samt inte talat om det för min sambo heller. Jag skulle nu vilja lägga fram svart på vitt ett papper där det står exakt hur många gånger den tanten ringt hit sedan vi fick vår dotter för ett år sedan för att få igen käften på henne en gång för alla. Har dock ringt Telia men det måste ju komma en beställning från dem i så fall vilka nummer de ringt och det lär man ju aldrig få fram då :huvet :huvet

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Tror att lösningen på allas problem är att man skall äga en sporthoj. Hade svärmor haft en hade hon kunnat besöka hur mycket som helst :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Thx for sharing!

Köp tanten en hoj.

Edit; Vad har du för hoj? Du kanske kan låna ut den?

Last edited:

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Yamaha
t-rex skrev:
Thx for sharing!

Köp tanten en hoj.

Edit; Vad har du för hoj? Du kanske kan låna ut den?

En Yamaha sporthoj och jag kan säga att tanten hon har inget att hämta hos mig mer och skulle hon röra min hoj då lär hon kuta tills hon dör :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Pangbruden skrev:
En Yamaha sporthoj och jag kan säga att tanten hon har inget att hämta hos mig mer och skulle hon röra min hoj då lär hon kuta tills hon dör :mad:

Du pratar om din släkt med främlingar nu, inför publik. Bara så du vet.

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Pangbruden skrev:
Hej

Otrohetsnojja ???

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Pangbruden skrev:
Problemet är inte att jag har skyddat nummer eller så utan jag har blivit anklagad av svärmor för att ha undanhållit att hon ringt hit för min sambo. Hon säger nämligen att eftersom hon inte har tillgång till bil (vilket hon har hela helgerna) så har hon inte åka och hälsa på sitt barnbarn som bor 4 mil bort och ett buss är inte ett alternativ för det tar enligt henne 3 timmar enkel resa :kocko Så istället har hon velat haft kontinuerlig kontakt via telefon men som sagt hon påstår nu att jag medvetet skitit i att svara när hon ringt samt inte talat om det för min sambo heller. Jag skulle nu vilja lägga fram svart på vitt ett papper där det står exakt hur många gånger den tanten ringt hit sedan vi fick vår dotter för ett år sedan för att få igen käften på henne en gång för alla. Har dock ringt Telia men det måste ju komma en beställning från dem i så fall vilka nummer de ringt och det lär man ju aldrig få fram då :huvet :huvet

Be kärringen ta hem en specifikation på sin räkning, där kan hon ju visa hur många gånger hon har ringt.

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Yamaha
Emmi skrev:
Be kärringen ta hem en specifikation på sin räkning, där kan hon ju visa hur många gånger hon har ringt.

Som sagt vet redan nu att kärringen kommer vägra för att hon innerst inne vet att hon har fel och att hon inte ringt så många gånger som hon säger så jag kommer aldrig kunna rentvå mig själv :huvet :mad:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024