tks
Ny medlem
Häromdagen då jag stod och tankade i Hallunda så stod det en dam och herre vid pumpen brevid, med sina glidarhojar. De stod där och pratade med varandra, och då hörde jag - de pratade arabiska. Jag blev nästan förvånad, och därpå förvånad över att jag blev förvånad. Jag funderade på varför - och kom på - under mina ca fyra års mc-åkande så är de här två nästan de första bikers med utländsk härkomst jag stött på (finsk härkomst undantaget). Är det verkligen så, att det nästan bara är svennar som kör mc? Det verkar lite skumt.
Det här inlägget är inte på något sätt rasistiskt eller så, jag tycker det bara är lite konstigt, att många av mina skol- och arbetskamrater är invandrare/andragenerationsinvandrare, men inga av mina hojkompisar.
Om man jämför andelen personer med utländsk härkomst som har mc med andelen mc-ägande svenskar så misstänker jag att svenskarna är betydligt fler. På bilsidan däremot tror jag det är liknande siffror. Varför inte på mc? Någon som har en teori?
Det här inlägget är inte på något sätt rasistiskt eller så, jag tycker det bara är lite konstigt, att många av mina skol- och arbetskamrater är invandrare/andragenerationsinvandrare, men inga av mina hojkompisar.
Om man jämför andelen personer med utländsk härkomst som har mc med andelen mc-ägande svenskar så misstänker jag att svenskarna är betydligt fler. På bilsidan däremot tror jag det är liknande siffror. Varför inte på mc? Någon som har en teori?
Last edited: