Sen kan det ju alltid finnas saker som gör det hela mer komplicerat, som lutning, trösklar, ojämnheter och tighta svängar. Behöver man t ex ta sats och backa in hojen känns de där centimetrarna man har tillgodo plötsligt väldigt få. Men man lär sig snart tricket. Kan ibland vara en god idé att sätta upp t ex skumgummiskydd på saker i garaget man riskerar att skrapa i och att aldrig ha för bråttom och slarva.
Har själv ett lite halvtrixigt garage med smal port, där jag vill kunna få ut hojen (som står längst in) utan att behöva flytta på bilen. Innebär att jag får backa in bilen genom porten med några få centimetrar till godo och parkera den några få centimetrar från sidoväggen så jag kan komma förbi med hojen. Manövern inkluderar brant nerförsbacke och sväng på utsidan, hög tröskel och sedan sväng i garaget pga hyllor mm. Hojen kör jag sedan in bredvid bilen med minsta möjliga marginal och använder sedan en lyft med hjul för att kunna vända runt den i garaget (går inte att backa ut den ur garaget pga brant uppförsbacke utanför).