gullberg86
Ny medlem
Hej!
Jag är helt ny här och jag ska börja övningsköra för att ta MC-lappen.
Fick ta över farsan gamla övningskörningshoj, en suzuki gsx400, från 1984. Det är en 4cylindring historia med två förgasare, varav förgasarna är 2port?, typ luftspjäll till varje cylinder.
Den har från start, när farsan köpte den gått slött, som han aldrig gjorde något åt. Sen har en stått ett par tre år utomhus och "mognat till sig". Nu har jag övertagit den för att komma igång och övningsköra, och givetvis nöjer jag mig inte med att den går som en slutkörd 30-moppe.
Nu till min första fråga; ska man använda förgasarolja(ATF-olja) till dessa förknasare?
Har mekat b20 med strombergare, och där häller man ner olja i toppen av fuggen.
Om inte det, så funderar jag även på att köra in den på lite 2taktsolja i tanken, eller är det en dum tanke?
Alla möjliga tips mottages här. Flottörerna och membranen ser prima ut.
De känns lite småkärviga, de där cylindrarna som bestämmer flödes i fuggarna, som lyfter när man varvar upp.
Sen så undrar jag hur gnälliga besiktningsmännen är ang torrsprickor i däcken.
Och så tänkte jag nog byta tändstift också, vilka rekommenderas?
Jag är helt ny här och jag ska börja övningsköra för att ta MC-lappen.
Fick ta över farsan gamla övningskörningshoj, en suzuki gsx400, från 1984. Det är en 4cylindring historia med två förgasare, varav förgasarna är 2port?, typ luftspjäll till varje cylinder.
Den har från start, när farsan köpte den gått slött, som han aldrig gjorde något åt. Sen har en stått ett par tre år utomhus och "mognat till sig". Nu har jag övertagit den för att komma igång och övningsköra, och givetvis nöjer jag mig inte med att den går som en slutkörd 30-moppe.
Nu till min första fråga; ska man använda förgasarolja(ATF-olja) till dessa förknasare?
Har mekat b20 med strombergare, och där häller man ner olja i toppen av fuggen.
Om inte det, så funderar jag även på att köra in den på lite 2taktsolja i tanken, eller är det en dum tanke?
Alla möjliga tips mottages här. Flottörerna och membranen ser prima ut.
De känns lite småkärviga, de där cylindrarna som bestämmer flödes i fuggarna, som lyfter när man varvar upp.
Sen så undrar jag hur gnälliga besiktningsmännen är ang torrsprickor i däcken.
Och så tänkte jag nog byta tändstift också, vilka rekommenderas?