Få tag i beg stövlar?

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Tjena, har nu kört i vanliga skor i ett år sen ja tog kortet och det börjar kännas ganska dumt..

Har väl bara kollat på blocket efter stövlar och det finns en del men det mesta är i fel storlek, har 43 i vanliga skor, vet inte om det är samma i hoj stövlar.

Så ja undrar vart men mer kan kolla runt för att hitta ett par?

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Blocket eller annonstorget här på SH, det är väl det men får kika på.

Eller köper du dig ett par stövlar av bra kvalité, det är ändå något som kommer hålla 2-3 år om du inte klotar eller något annat dumt.

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
KTM 660 SMC -04
Blocket eller annonstorget här på SH, det är väl det men får kika på.

Eller köper du dig ett par stövlar av bra kvalité, det är ändå något som kommer hålla 2-3 år om du inte klotar eller något annat dumt.

Minst! Jag har haft mina Alpinestars i snart fem år nu! Som nya ;)

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Köp nya istället! Går att komma undan billigare än i sverige om du kollar från utlandet:) och ja, iallafall alpinestars smx-plus känns som att de är samma som ens vanliga skor storleksmässigt.. köpte mina i strl. 45 för att va på säkra sidan men lite för stora, hade vart perfa med 44:p de löser man dock med tjockare strumpor haha. Go for it:)

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Köper också en storlek större.
Finns ju massor av ställen, de stora affärerna har ju utbudet plus rea, avamc, mcvaruhuset, handelsboden etc.
Här är ett ställe som säljer begagnat: http://www.mcin.se/

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Tjena, har nu kört i vanliga skor i ett år sen ja tog kortet och det börjar kännas ganska dumt..

Har väl bara kollat på blocket efter stövlar och det finns en del men det mesta är i fel storlek, har 43 i vanliga skor, vet inte om det är samma i hoj stövlar.

Så ja undrar vart men mer kan kolla runt för att hitta ett par?

Vad är du ute efter för något? Den hoj du kör får mig att misstänka att detta är helt fel typ av dojja men min kära sambo har ett par nya Alpinestar Tech 3 i storlek 43 till salu. Är hyffsat säker på att det är 43:eek:r.

alpinestars_tech3_all_terrain_blk.jpg

Finns i Stockholm. BRA dojjor men kanske fel för dig. Hon köpte fel storlek på hösten och märkte det lite för sent. Dom är aldrig använda. Provade några gånger bara.

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Vad är du ute efter för något? Den hoj du kör får mig att misstänka att detta är helt fel typ av dojja men min kära sambo har ett par nya Alpinestar Tech 3 i storlek 43 till salu. Är hyffsat säker på att det är 43:eek:r.

View attachment 386590

Finns i Stockholm. BRA dojjor men kanske fel för dig. Hon köpte fel storlek på hösten och märkte det lite för sent. Dom är aldrig använda. Provade några gånger bara.

Ja kör nu en cbr 600f2 som ska bli stunt/bushoj så dom stövlarna kan nog funka. Tack alla för hjälpen!

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Ja kör nu en cbr 600f2 som ska bli stunt/bushoj så dom stövlarna kan nog funka. Tack alla för hjälpen!

Hmmm....de där Alpinestars stövlarna är ju cross stövlar vilka är väldigt styva. Ska du inte ha en mera sport stövel alt. touringstövel. En cross stövel kan man knappt röra sig i. Du ska bara peta i växlarna sen ska de vara styva. Jag har en Alpinestars som jag nyss köpt en MX05 tror jag den heter. 2000 på lelles, riktigt skön!! :) :yoparty

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor

Detta är Tech 3 i offroad-version. Absolut inte att rekommendera på en sporthoj, blir väldigt konstig sittställning och svårt med växling.

Åk till Lelles och testa. Sedan kan du shoppa något via tex fc-moto.de. Begagnat är alltid rena lotteriet vad gäller utbud och storlek. Om du inte har råd med ett par stövlar i lägre prisklass bör du nog prioritera om bland dina MC-kostnader.

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Okej har tittat lite på lägre stövlar också men är dom bara skit? Känns smidiga som vanliga skor men lär inte va till så mycket hjälp för vristen om man vurpar

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Har du vägarna förbi kan du få köpa mina gamla för 200:-
De är runt tio år och välpatinerade men täta.

Gissar att du är ute efter något sånt här:
http://www.tcxboots.com/eng/prodotti-dettaglio.php?prodotto=11

Liknar de jag har, man får lätt över jeansen över skaftet så det ser ut ungefär som ett par civila skor.
Fast jag rekommenderar rejsboots av nyare snitt med vridskydd och liknande fast då lär inte jeansen gå över.

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Jo sånna kan funka de med men jag menar ännu lägre, skydd upp till fotknölarna men inte mer.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jo sånna kan funka de med men jag menar ännu lägre, skydd upp till fotknölarna men inte mer.

Då ska du nog kolla efter Fiddy-boots. De är duktigt korta.
Men de gånger jag slagit mig är det fötterna jag haft ont i flest gånger.

Taxweiler

Ny medlem
Gick med
26 May 2013
Hoj
82, suzuki gs550
Har bara goda erfarenheter av blocket, sen hjälps det ju inte att du får vara lite frågvis. "Har du breda fötter, vad har du för vanlig storlek" etc. Skinnställ är nog snäppet knepigare, men även där är jag villig att chansa till ett bra pris. Stövlar ska du sitta still i, vad gör det om de är en halv storlek för stora?
Mina begade daineseboots i bra skick med halvarssonshandskar kommer snart med schenkers. 650 spänn inkl frakt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati