Jag gjorde precis så med en liknande typ av hoj på min uppkörning, fast istället för släp tryckte jag in hojen i min Caddy. Med smal ramp, gåendes bredvid och körde upp hojen. Avplockade backspeglar pga låg höjd i skåpet, och själv krypandes bredvid hojen pga samma låga takhöjd. 2 gånger till och med på uppkörningen, konbanorna och trafikkörningen var på olika ställe. Inga konstigheter, det funkar troligen fint, men det är ett extra riskmoment såklart.
Några tips: Framförallt ska du säkra rampen så den inte kan glida iväg. Spännband mellan ramp och släp funkar fint. Det rekommenderas att öva på detta ett antal gånger innan uppkörning så att du inte är nervös för detta, det är jobbigt nog att köra upp ändå. När hojen ska ner gäller det att ta det lugnt och försiktigt, samt sikta in rampen bra. Sitt inte på hojen när du ska ner…
Några tips: Framförallt ska du säkra rampen så den inte kan glida iväg. Spännband mellan ramp och släp funkar fint. Det rekommenderas att öva på detta ett antal gånger innan uppkörning så att du inte är nervös för detta, det är jobbigt nog att köra upp ändå. När hojen ska ner gäller det att ta det lugnt och försiktigt, samt sikta in rampen bra. Sitt inte på hojen när du ska ner…