Fågel erfarenheter!!!

Din erfarenhet av fåglar:

• Antal röstningar
    0

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Fick en kråknäbb rakt in i kylaren i ca 130-140 när hojen va en månad gammal. Kändes inte så mycket så jag trodde den hade tagit i gaffeln å flaxat bort, så jag körde vidare ca 1km när jag stannade för att kolla om det tagit strilade en båge kylarvätska ur kylaren, så efter det är tycker jag inte om flygfän.... :mad:

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Lite OT, men jag har en kompis som har kört på en älg, med TRAMPCYKEL!!! :D :D :D
Han bor på landet och jag hade sovit över efter en fest, när vi skulle cykla ner till busshållplatsen en morgon och höll ca. 30km/h så sprang en stor helsikes älgtjur ut ur ett buskage typ 2m framför honom. Han lyckades som tur var vräka ner cykeln på marken men han själv träffade älgens bakben :D

Mcbrud

Guest
Då jag själv spelar golf har jag varit med om att några medspelare träffat pippi fåglar...
Jag och min kompis gick en runda förra sommaren med två killar, på 11:e hålet slog en av killarna ned sin boll i en sjö som låg precis efter utslagsplatsen. Bollen träffade något som lät som en sten och flög upp på banan igen... sen flög en massa änder upp från vattenbrynet och en stackare låg kvar... killen hade träffat en and!!!! När vi tillslut kom fram till den hade den vänt sig i vattnet och dränkt sig själv.... killen som slog bollen kunde inte alls spela efter detta som man kanske kan förstå...

En annan runda träffade en kompis till mig en fiskmås i luften... bollen försvann men måsen föll död ner till marken....
Rätt komiskt... :)
Vi hittade aldrig bollen....
//Poffie

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
än har jag inte träffat någon fågel men det har varit nära .. duckat undan en..

men däremot en hare på foten på natten i hastighet över vad det stod på 90 skylten få satan vilken smäll .... :notme

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Mcbrud skrev:
En annan runda träffade en kompis till mig en fiskmås i luften... bollen försvann men måsen föll död ner till marken....
Rätt komiskt... :)
Vi hittade aldrig bollen....
//Poffie
tittade ni i fiskmåsen-... :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Haha! var väl inget!!

I höstas bytte jag hoj med en polare när vi var ute o gled en fin kväll... Det var (tro det eller ej) en Hyosung GV125 Aguilla, en två cylindrig lättmc glidare!

Så jag fällde upp visiret la mig i en 80-90km/h(marchfart) och började nynna "Born to be bad"! Då ur ingen stanns får jag något svart i dryg pingisbollstorlek i ögat!!!! stänger snabbt som fan vissiret ifall det skulle komma mer!? Plöttsligt ser jag nått som sitter och kravlar uppe i hörnet på hjälmen, visst fan var det en fladdermus jag fått i ögat!!!!! slännger upp visiret rycker huvet åt sidan så den flyger ut och stannar vid väg kanten... Precis efter jag stanna blev jag om körd av en blåvit(så där hade man lite tur iaf.. lyckades t.o.m. få upp den hojjen i olagliga hastigheter..) :crash

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0