Att flytta och inte ta med katten.Förr hade vi massor med fåglar här, 3 fågelmatare kunde bli tömda på en dag. Nu räcker en fågelmatare hela vintern, och vi ser någon enstaka talgoxe ibland. Orsak? Att en familj flyttade och lämnade kvar sin katt ute, och en annan skaffade utekatt. Sen dess har fågelbeståndet kraftigt krympt Att vi dessutom har fått framförallt den nya utekatten som husdjur uppskattas inte direkt heller. Utekatt på bondgård där den kan hålla efter möss i laggårn, japp, men kanske inte i ett villakvarter. Jag pratade lite löst med grannen, och sa att vi funderade på att skaffa utehund, men han såg inga problem med det heller
Jag har haft blandade sorter talgbollar och ser att vissa ratas när andra finns.Efter massor av år med katter i hemmet å även senare år även med fågelbord... Att katter skulle ta fåglar vi fågelbordet är inte så troligt om fågelbordet är bra plaserat. Fågelbordet ska vara plaserat högt å även skyddade buskar nära mot rovfåglar.. Vi har besök troligen varje dag av sparvhök..
Våran katt är inte så intresserad av fåglarna för hon får inte tag i dom.. Mer intresserad av sorkarna som äter av de som fåglarna sprätt på marken... De finns inga gömställen för katten att lurpassa på fåglarna, annat me att bevaka sorkhålen istället. .
Att ha halsband på katten me pingla hjälper inte fåglarna.. En katt jagar genom att ligga å lura på sitt villebråd tills de kommer så pass nära att de är ett språng ifrån... Då är det för sent ändå..
Att de minskar med fåglar vid fågelbordet har mer att göra på kvaliteten på maten.. Märkt att från vissa märken av maten ratas av fåglarna..
Vi har också en Mikkel som dock inte vill vara med på bild.Vi har en sån här udda fågel också.
View attachment 493797
Du har rätt, man behöver inte mata fåglar. Men det betyder väl inte att man inte får göra det?Ni behöver inte mata fåglar. Det är vilda djur, dom klarar sig själva. Dom har varit här längre än oss.
Eller är ni jägare?
Ni behöver inte mata fåglar. Det är vilda djur, dom klarar sig själva. Dom har varit här längre än oss.
Eller är ni jägare?
Det är inte riktigt samma förhållanden för fåglar idag som för 50 år sen och jag gillar att ha dem här.Ni behöver inte mata fåglar. Det är vilda djur, dom klarar sig själva. Dom har varit här längre än oss.
Eller är ni jägare?
Bekräftas - samma förhållande överallt:Det är inte riktigt samma förhållanden för fåglar idag som för 50 år sen
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|