Får det gå till så här????

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Hade hojen på rep i sommar! dom bytta ut alla mina kåpor :tummenupp
Blev lovad att jag skulle få behålla mina gamla trasiga saker. När jag skulle hämta hojen så var alla sakerna borta :(
Dom sa att dom har blivit slängda av misstag :fatta!
Kollade på blocket idag. Fanns en kille som sålde exakt samma saker som hade suttit på min hoj. Ringde upp honom. Han ljög när jag frågade om han hade jobbat på firman som lagat min hoj! nästa gång som jag ringde upp honom så svarade han inte! Lämnade mitt nummer och sa att jag vill prata med honom :mad: Han ringde upp. Han har jobbat på firman och han hade enligt honom fått alla sakerna + alla andra kåpor m.m som han hade hemma!
Har Han rätt att ta saker från hojar som är inne på rep? Ska inte dom förvaras i fall bolaget kräver tillbaka dom?
Ville dessutom sälja mina gammla saker till mig, som jag redan har blivit lovad :va
Han måste ju tjäna bra på detta.

http://www2.blocket.se/view/1927647.htm?l=0&c=1&city=9

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har haft liknande problem..
Men med ett skinnställ..
nrä jag skulle hämta de så va de bort skickat.. tiden gick.. o vi tryckte på dem.. men till slut fick jag det igen

Det han säger kan stämma.. Boven i dramat är snarare företaget.. tror jag

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Wibergs?
Har du snackat med chefen på firman.
Tror knappast grabben hade rätt att plocka prylar
isf har han knyckt dem från firman.
I vilket fall så borde de vara ersättningskyldiga oavsett om de
bestulits/slarvat/gett/slängt bort dina saker.

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
:mad: Nita subben och hämta tillbaks dina grejer ring försäkrings bolaget så att de blir svartlistade.....sen ringer du skattemyndigheten och berättar de inträffade...sen gör du en polisanmälan..funkar det inte ring Dragan i Stockholm :tummenupp nej men seriöst polisanmäl dom och ring försäkringsbolaget.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Eller namnge det oseriösa företaget så vi vet var vi inte ska lämna in våra hojar. Finns väl ett handlar-forum... Tror de flesta sporthoj-besökare gärna skulle ta emot sådan information

HanneZ

Guest
ingen ingen ingen får ta med så mkt som en penna från ett företag och använda privat utan att förmånsskatta för de!

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Rottisen skrev:
Hade hojen på rep i sommar! dom bytta ut alla mina kåpor :tummenupp
Blev lovad att jag skulle få behålla mina gamla trasiga saker. När jag skulle hämta hojen så var alla sakerna borta :(
Dom sa att dom har blivit slängda av misstag :fatta!
Kollade på blocket idag. Fanns en kille som sålde exakt samma saker som hade suttit på min hoj. Ringde upp honom. Han ljög när jag frågade om han hade jobbat på firman som lagat min hoj! nästa gång som jag ringde upp honom så svarade han inte! Lämnade mitt nummer och sa att jag vill prata med honom :mad: Han ringde upp. Han har jobbat på firman och han hade enligt honom fått alla sakerna + alla andra kåpor m.m som han hade hemma!
Har Han rätt att ta saker från hojar som är inne på rep? Ska inte dom förvaras i fall bolaget kräver tillbaka dom?
Ville dessutom sälja mina gammla saker till mig, som jag redan har blivit lovad :va
Han måste ju tjäna bra på detta.

http://www2.blocket.se/view/1927647.htm?l=0&c=1&city=9

Lite skum kille, tagit bort anonnsen m.m :kocko
Varit i kontakt med Skaderegleraren nu, blev ett jä...liv :tummenupp

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag har för mig att det finns någon 3-månadersregel för försäkringsärenden. Företaget som lagar skadorna skall behålla dom utbytta delarna i minst 3 månader innan dom får göra sig av med dom på valfritt sätt. Har du fått delarna utbytta av försäkringsbolaget har du ingen som helst äganderätt på dom gamla. Det är försäkringsbolaget som äger dom tills tiden gått ut, då tillfaller dom företaget som lagerfört dom under tiden.

/HW

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
HW skrev:
Jag har för mig att det finns någon 3-månadersregel för försäkringsärenden. Företaget som lagar skadorna skall behålla dom utbytta delarna i minst 3 månader innan dom får göra sig av med dom på valfritt sätt. Har du fått delarna utbytta av försäkringsbolaget har du ingen som helst äganderätt på dom gamla. Det är försäkringsbolaget som äger dom tills tiden gått ut, då tillfaller dom företaget som lagerfört dom under tiden.

/HW
Vet att jad inte har någon ägande rätt. Men företaget får inte lämna ut saker till en anställd, eller nu om han har snott sakerna som han nu vidare säljer ut och tjänar på det. Han hade ju jätte mycket saker! Har varit i kontakt med bolaget. Enligt dom ska dom förstöras och slängas. Då kan väl inte företaget göra vad dom vill :va
Varför ska han tjäna på mina gammla saker, han betalar ju inte sky höga premie pengar som jag måste göra!

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Egentligen underligt!

Egenetligen är det underligt!
Här går många o betal sky höra premier på försäkringar som oftast säkerligen överstiger vad lite delar som nån kåpa går vid eventuell marksyning.
Jag tycker att har det hänt nåt med hojen o man sen betal självrisk + de höga försäkrings premierna vi betal årligen så borde det ju vara så att det som sitter på ens hoj är oxå ens ägodelar oavsett hur skadade de är eller inte.
varför ska bolag eller mc företag ta hand om det?,det annser jag lite fel o sen tjänar väl de en extra hacka på det.
Har en polare som klotade o fick lite små blesyrer på hojen,tanken fick endast en liten buckla i 1 kronas storlek,de bytte tanken men behöll den oxå.
Här har killen gått o betalt för sina grejer o så tar de sakerna o lagerför,ja de hade en bit lager hörna avsedd för en massa gamla kåpor,tankar,avgasystem osv från kraschade hojar.Vet ej vad som sedan händer med dessa grejer men säljs säkert till nån mc skrot eller aktioneras bort...vem vet.

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
R1 racer skrev:
Egenetligen är det underligt!
Här går många o betal sky höra premier på försäkringar som oftast säkerligen överstiger vad lite delar som nån kåpa går vid eventuell marksyning.
Jag tycker att har det hänt nåt med hojen o man sen betal självrisk + de höga försäkrings premierna vi betal årligen så borde det ju vara så att det som sitter på ens hoj är oxå ens ägodelar oavsett hur skadade de är eller inte.
varför ska bolag eller mc företag ta hand om det?,det annser jag lite fel o sen tjänar väl de en extra hacka på det.
Har en polare som klotade o fick lite små blesyrer på hojen,tanken fick endast en liten buckla i 1 kronas storlek,de bytte tanken men behöll den oxå.
Här har killen gått o betalt för sina grejer o så tar de sakerna o lagerför,ja de hade en bit lager hörna avsedd för en massa gamla kåpor,tankar,avgasystem osv från kraschade hojar.Vet ej vad som sedan händer med dessa grejer men säljs säkert till nån mc skrot eller aktioneras bort...vem vet.

Helt sjukt när man tänker efter!!!

Ågga

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Er6
om man lämnar in något för rep. och delar byts så är delarna som plockas av dina. med tanke på att förs. bolaget betalar så är delarna i detta fall deras, då kan man fråga dem om man kan få behålla delarna.

sen kan ju försäkringsbolaget ha en deal med verkstaden.

R1_racer: han kunde ha bett om pengar istället för att få tanken lagad. dessutom är det inte repkostnaderna som gör att det är dyrt med klass 7. det är personskador och dödsfall.

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Ågga skrev:
om man lämnar in något för rep. och delar byts så är delarna som plockas av dina. med tanke på att förs. bolaget betalar så är delarna i detta fall deras, då kan man fråga dem om man kan få behålla delarna.

R1_racer: han kunde ha bett om pengar istället för att få tanken lagad. dessutom är det inte repkostnaderna som gör att det är dyrt med klass 7. det är personskador och dödsfall.

Helt rätt att det är person skador m.m
Tack till alla som har mailat till honom och läst lusen av honom :hihi

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jo det är sant!

Ågga skrev:

Jo det är sant,du har helt rätt,jag tänkte inte på det med personskador då jag tänkte på detta fallet med polaren,där skedde inga skador på varken honom eller utrustning men hojen fick blessyrer.
Men det är rätt som du säger,det är dyrt med sjukvård o rehabillitering osv.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...