Kan hålla med några ovan att lyxfällan är något för mig =/
Mår rätt dåligt, men Sporthojs fällan kan säkert också hjälpa mig lika bra, jag raddar upp lite av mina utgifter neda, så kanske någon har någon bra ide?
Kan ju även säga att för att få ihop till räkningarna, så krävs det övertid!
Kan också säga att hela denna tråd hade nog inte behövs, då slutlönen kom från mitt gamla jobb idag! (brutto 52134kr) så jag klarar mig denna gången också. Dock bygger ju min tillvaro på att jag inte blir sjuk eller får några oväntade kostnader vilket är ganska fel som några ovan sagt. (Har ej varit sjuk på 2,5år).
Ang. gixxern, så var tanken vid köpet, att sälja i sommar men det sket sig och det gör att jag har en ränta att betala av från banken =/ blir försälning till våren (dumt att försöka sälja under jul/vinter)
Har en 3:a i hyreslägenhet, summa ca 4700kr. Trivs bra och har bott i 2år.
Har en son på 7år som bor i stockholm med sin mamma (var ej planerat).
Då mamman ej har några pengar så får jag betala flygresan (ca. 1500:- ) +barnbidraget (1273:- )
Sen har vi bilen bensin från och till jobbet m.m. ca 1500-2300:- )
Mobil, bredband, försäkringar = ca 1200 :- i mån
Pensionspar +egetsparande = 300 +500 :- (får nästan alltid tömma eget spar)
Banklån mc ca: 2200 /mån
ica mat / äta ute (jobbet lunch) ca 2000:- /mån
Summa: 15673:- och då kan ju vissa tillkomma osv.. (a-kassa, elräkning m.m.) Att jag är ute på krogen m.m. gör ju inte saken bättre.
Så vad göra? Som jag ser det, kommer försäljning av MC hjläpa till ganska bra, men hjälper inte så mycket. De största tipsen kommer väl vara att byta lägenhet, men jag vägrar ett tag till! Dels hoppas jag på att slippa leva singel för alltid, och dels är det bra med ett eget rum för min son (använs som dator rum då han är borta).
Några andra tips? /God jul