får inte min cbr 600 -98 till o gå som den ska

stål-jimmy

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
huskvarna
Hoj
cbr00 -98 stunt/R6 -00 fighter
hej tänkte kolla om nån har nåt tips, bytte till mig en hoj här om veckan med medvetande om att den inte gick rent, lätt fixat tänkte ja, när man står o gasar me den så blurrar den när man ska gasa ur den, men ibland så gör den inte det, då hoppar man på för provtur, men när man åker iväg så börjar den igen. blir värre på 2:an osv går att åka på låga varv på alla växlar och i väldigt låg hastighet, dom tips som jag fått innan, är stift vilket jag bytt, köpt nytt batteri, kollat om den laddar och det gör den. skruvat bort förgasarna och kollat om det är nåt munstycke som är igen satt eller om det är skit i flotörena... även kollat slangar och dyligt om det är nåt som sitter i kläm eller felvänd mot vinden om man säger.. men va jag kan se så är det ok. jag har varm kört den riktigt ordentligt, men den går obetydligt bättre. det jag kan tänka mig i nästa steg är tändkablar eller tändmoduler tror jag dom heter.... jag har inte skruvat me hojar innan, har bara grejat me bilar så jag känner mig lite handikappad.... hoppas på nåt bra tips som jag kanske inte tänkt på... mvh jimmy
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Det är väl någon form av ramair system på dessa hojar,sonen hade en likadan.
Det går en liten slang till förgasarna från frontkåpan som ska skapa mottryck i flottörhuset. Sitter inte den slangen som den ska går hojen skit när man ska åka iväg,har haft detta fenomen på min förra kawa.
 

stål-jimmy

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
huskvarna
Hoj
cbr00 -98 stunt/R6 -00 fighter
tack för tipset, ska kolla....... den är ju om byggd till stunt så kåpor m.m är ju inte riktigt som det ska....
 

stål-jimmy

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
huskvarna
Hoj
cbr00 -98 stunt/R6 -00 fighter
va i garaget nu en runda, höll på me dä här ramair systemet, inget som verkar tept eller liknande. satte ihop det igen provade att starta igång och sprutade lite startgas runt omkring men ingen reaktion. nästa steg blir det urbantiger tipsar om. vet ni kanske om en extrem liten ljuddämpare kan ställe till me nåt sånt här? det sitter nämligen en liten sak på bara..... tack för tipsen hittills/jimmy
 

Solid snake

Guest
Kollat membranen i fuggarna? För det är väl vakuumfuggar på den där?
 

stål-jimmy

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
huskvarna
Hoj
cbr00 -98 stunt/R6 -00 fighter
men om det skulle va småspricker i slangar och dylikt så skulle väl det reagera på startgas.... fuggarna? är det förgasarna? har kollat ett membran enbart, tyckte det va super bra så jag tog inte isär mer...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
men om det skulle va småspricker i slangar och dylikt så skulle väl det reagera på startgas.... fuggarna? är det förgasarna? har kollat ett membran enbart, tyckte det va super bra så jag tog inte isär mer...

Om man har småsprickor i tex bensinslangen så blire så att de blir för mkt luft när man gasar oså bluddrar motorn te o dör.
Men så lite då o då så kommer de inte in nå luft i de små sprickorna så då funkar den fint några sekunder typ...

Men ja vet inte, de e bara o gå igenom slangarna o se, nya slangar e ganska billiga iaf så...
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Om man har småsprickor i tex bensinslangen så blire så att de blir för mkt luft när man gasar oså bluddrar motorn te o dör.
Men så lite då o då så kommer de inte in nå luft i de små sprickorna så då funkar den fint några sekunder typ...

Men ja vet inte, de e bara o gå igenom slangarna o se, nya slangar e ganska billiga iaf så...

men då borde den la läcka bensin också..
 

jenss

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2006
Ort
ulricehamn
Hoj
cbr 600 rr -05 stunthoj,
hade exakt samma problem på min cbr 600 -93 .. är väl i stort sett likadana vad jag har för mig. när ägaren innan mig hade byggt om den till streetfighter så hade han tryckt ner mestadelen av elsystemet nedanför hålen till luftburken :näsblod ... det resulterade i att efter ett par mil så la det sig framför insugshålen och kvävde motorn... det kan va en ide .. så kolla att inget är ivägen för insugshålen...:tummenupp
 

stål-jimmy

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
huskvarna
Hoj
cbr00 -98 stunt/R6 -00 fighter
hade exakt samma problem på min cbr 600 -93 .. är väl i stort sett likadana vad jag har för mig. när ägaren innan mig hade byggt om den till streetfighter så hade han tryckt ner mestadelen av elsystemet nedanför hålen till luftburken :näsblod ... det resulterade i att efter ett par mil så la det sig framför insugshålen och kvävde motorn... det kan va en ide .. så kolla att inget är ivägen för insugshålen...:tummenupp



min är ju ombyggd te stunt med en j*vla massa el nertryckt bakom luftburken.
ska kolla lite......tack
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Går den sämre högre upp i registret alltså? Jag sätter en peng på för låga flottörnivåer. Verkstadshandboken berättar du du mäter dom och hur mkt de ska vara.
 

stål-jimmy

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
huskvarna
Hoj
cbr00 -98 stunt/R6 -00 fighter
har fått den till o gå nu.......... konstigt, jag satte för luftintagen där fram med en plast kåpa, den får luft men inte nåt tryck in om man säger.. ja testade me en pappbit först men den blåste ju bort. men sen fick jag dit plast lådan istället. åkte ut på raken drog ur den o sen tillbaka 1 2 och 3 på bakan o sen slog kjag ner så plasten slog sönder o då va det vara att åka in i garaget igen, måste ju ha me den lilla ljddämparen o göra eller om nåt me ram air systemet är kass o bara släpper in för mycke luft eller nåt men nu har jag nåt o gå på iaf..... men tack för alla tips...... FAN VA JAG LÄNGTAR TE VÅR!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top