Får inte upp thunderacen på 2:an

starre68

Starre
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
2017 Suzuki Hayabusa
Jag får inte upp thunderacen på 2:an även då jag har drevat ner en på framdrevet.
Har läst i andra trådar att det inte ska vara några problem.
Är det jag som kör som ett hjon eller????

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
starre68 skrev:
Jag får inte upp thunderacen på 2:an även då jag har drevat ner en på framdrevet.

Vad använder du för teknik? Eller menade du powerwheelie?

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
starre68 skrev:

Jag har en 96:a som gärna går upp på tvåan med av/på tekniken dock inte så högt som jag skulle vilja. Har du provat med kopplingen?

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
2an går på bara gasen på min men med hjälp av ett litet snärt på kopplingen så kommer den direkt och inte för att vara taskig men jag får faktiskt upp min ThunderAce på 4an också orginaldrevat så det är defenitivt tekniken det hänger på.

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
PD skrev:
2an går på bara gasen på min men med hjälp av ett litet snärt på kopplingen så kommer den direkt och inte för att vara taskig men jag får faktiskt upp min ThunderAce på 4an också orginaldrevat så det är defenitivt tekniken det hänger på.

Jag har inte testat kopplingen, känns lite vanskligt. Vad har du för varv när du gör det? Och viktigast, hur reagerar hojen?

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
lägg 2 fingrar på kopplingen, på med gas och ett litet snabbt snärt på kopplingen vid kanske 5-6000rpm på 2an så kommer den lungt och fint :tummenupp

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
PD skrev:
lägg 2 fingrar på kopplingen, på med gas och ett litet snabbt snärt på kopplingen vid kanske 5-6000rpm på 2an så kommer den lungt och fint :tummenupp

Bara ut och öva då :)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Körde polarens thunderace för några år sedan och det var ingen som helst problem att få upp den på tvåan. Lägg på full gas och när du känner att effekten kommer så slirar du till på kopplingen, lovar att den reser sig upp då!
Och glömm inte att sitta helt avslapnat kvar i sadeln. Bry dig inte om att försöka rycka sammtidigt, behövs inte.

Last edited:

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
bebbe skrev:
Körde polarens thunderace för några år sedan och det var ingen som helst problem att få upp den på tvåan. Lägg på full gas och när du känner att effekten kommer så slirar du till på kopplingen, lovar att den reser sig upp då!
Och glömm inte att sitta helt avslapnat kvar i sadeln. Bry dig inte om att försöka rycka sammtidigt, behövs inte.

Japp, då går den upp :tummenupp , och väldigt mjukt också. Lite mer övning nu så ska man nog kunna hålla sig där också :yoparty

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa